Scherm Laptop is erg vaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

amigoLuc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
Hallo,

Het scherm van m'n laptop (acer Aspire 1300) is ineens uitgevallen.
Als ik er een extern scherm aan de laptop hangt werk deze normaal.
Nu is het zo dat als het erg donker is in de plaats waar de laptop staat, ik zeer vaag zie wat er op het scherm is.

Het is net of het scherm op zeer donker staat.

wat ik al gedaan heb...
Windows opnieuw geinstaleerd
Conectoren nagekeken
beeldscherm instelingen gewijzigt( drivers en kleur instelingen)

Wat denken julie, is het scherm stuk?

Mvg Luc

Inderdaad, het scherm is stuk.
Waarschijnlijk is de zgn. Backlight kapot. Dat zorgt voor de verlichting 'van achteren' van je scherm, zodat je de letters kunt lezen zonder licht van vóór het scherm.

Dit laatste is precies wat je beschrijft: Zodra in verlichte ruimte, dan kun je de letters nog (enigszins) zien op je scherm, zonder die extra verlichting zie je niets. Je backlight lijkt dus kapot te zijn.

Succes,

Tijs.

Hallo

Het vervangen van een invertortje is eenvoudig , maar dient uiteraard met de nodige voorzichtigheid te gebeuren.

Deze bevindt zich rechtsonder in het t.f.t. scherm zelf.

Sierrubbertjes in de 4 hoeken verwijderen en dan kun je bij de schroefjes , dan losklikken.

Invertor zelf is meestal bevestigd met 1 schroef , de 2 konnektoren op deze kun je er af schuiven.

V.b. invertor , maar zijn goedkoper te vinden :

http://www.lcdparts.net/LaptopInverter2.aspx

Peter

@VDK_P:

Het lijkt mij veiliger dat de topic-starter niet zelf gaat proberen onderdelen te vervangen, maar gewoon de laptop wegbrengt voor reparatie.
Ze zullen daar wel melden of het een dure reparatie wordt of niet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor alle tips.

Een kennis heeft de dezelfde (defecte) laptop, en heb daar nu het scherm helemaal
afgeschroefd en overgezet.

Met een positief resultaat.

Nu ga ik toch zo'n "printplaatje" bestellen om alzo de defecte laptop ook op te lappen
het is namelijk enkel de netstroom aansluiting die helemaal wurm is en geen goed contact geeft.

Met dank aan alle mensen die gereageerd hebben

Mvg Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan