Scherm laptop is uitgerokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

CedricT

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
16
Hallo,

Na het heropstarten van mijn laptop is mijn beeld(resolutie?) opeens veranderd. Het beeld is een beetje uitgerokken. Ik heb al gaan zien bij configuratiescherm->beeldscherm->instellingen, en daar staat mijn scherm ingesteld op 1024 bij 768 pixels. Is dit normaal? Wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Zet de resolutie handmatig eens terug naar de juiste waarde en start daarna weer op, wat dpet de laptop nu?
 
Rechter muisklik op buroblad, dan eigenschappen en dan............. de rest wijst zich vanzelf.
 
Wat is de resolutie van je scherm? 14 inch, of 15,4?

heb je geen handleiding? of kijk op de website van de fabrikant wat dfe standaard waarden zijn.
 
Ik weet het waaraan het zou kunnen liggen, ik ben tegenwoordig mijn laptop aan het 'uitmesten': alle onnodige programma's heb ik verwijderd van mijn software. Nu de enige oplossing is een systeemherstel. Hoe kan je dat doen?

Mvg
 
als je nu gewoon eens vermeld welke grootte je scherm heeft, bijv. 15 inch. Dan kunnen wij makkelijk zeggen welke resolutie daar bij hoort.

mocht dat niet helpen, kun je altijd nog herstellen.
 
Systeemherstel doe je niet met een Windows cd!!!
Dat doe je via start->programma's->Bureau accessoires->Systeemwerkset->Systeemherstel.

Maar voordat je verder gaat, weet je wat je 'vroeger' als schermresolutie had?
En kan je niet via ->configuratiescherm->beeldscherm->instellingen het schuifje niet naar een andere resolutie schuiven?
 
als je nu gewoon eens vermeld welke grootte je scherm heeft, bijv. 15 inch. Dan kunnen wij makkelijk zeggen welke resolutie daar bij hoort.

mocht dat niet helpen, kun je altijd nog herstellen.

Ook dat is niet waar, dat is ook nog afhankelijk welke techniek (aantal pixels) de fabrikant gebruikt heeft.
Je zou dat alleen kunnen zeggen als je het merk en type van de laptop weet.
 
weet ik, zucht...
daarom vroeg ik dus ook om even op de website/in de handleiding te kijken. Sorry mss voor mijn toon. maaar lees vanavond nogal veel domme reacties die nergens op slaan (heeft niks te maken met dit topic overigns)
 
Ik ben even een poosje virtueel offline geweest (had bezoek) maar ik zie dat ik weinig heb gemist, allemachtig.................

Sorry CedricT dat ik na mijn laatste advies weg was, maar zoals ik al schreef, ik kreeg bezoek.
 
kijk, de situatie zit nu zo:

-ik heb geprobeerd om die systeemherstel te doen (start->alle programma's->bureau-accessoires->systeemwerkset->systeemherstel) maar de vroegste datum waarnaar ik mijn systeemherstel kan doen is die van vandaag, en als ik die dan uitvoer dan is er niets gewijzigd.

-mijn laptop valt nu om de 5 minuten uit

-als ik mijn laptop opstart dan vraagt hij van alle dinges die ik moet installeren (dan geeft hij zo onderaan ballonetjes met daarin 'nieuwe hardware gevonden'), en als ik die dan probeer te installeren, dan kan het niet geïnstalleerd worden (reden is onbekend)

wat stellen jullie nu voor? zou het niet beter zijn dat ik mijn pc gewoon helemaal reset, windows er af smijt en er terug op zet? of nog iets anders?

groetjes
 
vertel gewoon de grootte van je scherm
eventueel type van je laptop. zoek ik wel de bijbehorende standaard waardes bij
staat ook in handleiding/website!

wat betreft:
uitvallen: hitte, even afkoelen dus, of even stekker er uit


dus zolang jij niet je scherm grootte geeft kunne we denk ik verder niks doen met betrekking tot je probleem.

Misschien is de oplossing erg simpel, en om daar nu windows ervoor opniuwe op te zetten... dus graag even merk en type nummer vermelden... kan ik (en misschien anderen) iets meer voor je betekenen
 
Ik weet het waaraan het zou kunnen liggen, ik ben tegenwoordig mijn laptop aan het 'uitmesten': alle onnodige programma's heb ik verwijderd van mijn software. Nu de enige oplossing is een systeemherstel. Hoe kan je dat doen?

Ik denk dat in dit bericht van je de "sleutel" naar je probleem en oplossing staat. Jij schrijft namelijk dat je in het softwarescherm overbodige programma's hebt verwijderd. Ik vermoed dat je ook NIET overbodige programma's hebt verwijderd (ik weet het eigenlijk wel zeker)

Aangezien jij de probleemhouder bent, mag je kiezen hoe je jouw probleem wil gaan oplossen:

op de langere manier met heel veel berichtenverkeer, of op de snelle manier met mogelijk veel minder berichtenverkeer?

Daar ik het antwoord wel kan raden, luidt het advies:

save je data naar DVD's of een andere schijf(partitie) -> is dus een andere dan waarop Windows staat. Vervolgens Windows CD erin, opstarten vanaf CD, de C-schijf formatteren en Windows opnieuw installeren.

Enne, nooit meer zonder hulp / raad te vragen programma's verwijderen zonder precies te weten wat ze voor je pc doen.

Misschien is de oplossing erg simpel, en om daar nu windows ervoor opniuwe op te zetten...
thobe76, lees het bericht van TS hierboven eens door -het bericht dat ik quote- denk je dan nog steeds .... "om daar nu Windows ervoor opnieuw op te zetten...."? Liever een lijdensweg van allerlei (moeilijke) drivers opsporen, installeren met alle problematiek die daarbij komt kijken i.v.m. bijv. half of slecht gedeïnstalleerde software, of misschien een snelle schone Windowsinstallatie met slechts een enkel driverprobleem dat weer relatief simpel is op te lossen omdát de Windowsinstallatie "zuiver" is?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu mijn windows opnieuw installeren. Ik wil niet te veel bestanden kwijt geraken (afb, liedjes, ..) zou ik dat ook op een usbstick kunnen zetten?

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan