Scherm loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sterwig

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Hallo,

Ik heb een heel irritant probleem met Windows XP. Ik weet eigenlijk niet goed waar het probleem ligt, maar ik zal proberen de situatie goed uit te leggen.

Wat is het probleem. Geregeld als ik een actie uitvoer (bijvoorbeeld programma of nieuwe scherm openen) loopt mijn scherm vast. Hiermee bedoel ik dat ik mijn muis nog wel kan bewegen, maar ik kan niets aanklikken en het beeld staat verder helemaal stil. Om dit op te lossen roep ik nu telkens de Windows Task Manager op met Ctrl,Alt,delete. Als ik de Task Manager wegklik is het scherm weer normaal.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit op zou kunnen lossen? Is het mogelijk dat ik simpelweg te weinig werkgeheugen heb? Ik heb 320 MB intern geheugen en niet al te spectaculaire programma's geinstalleerd.

Je leest het, veel nuttige informatie kan ik niet geven, maar misschien dat iemand dit probleem herkent. Alvast bedankt!

Stefan

Kijk de volgende keer eens in Taakbeheer (CTRL+Alt+Delete) of er een proces bijna alle capaciteit gebruikt als het weer een vastloopt.

Kan een infectie zijn,toets ctrl/alt/del eens in en kijk of je processor gebruik naar de 100% loopt,zo ja kijk in de
openstaande lijst welk proces dat veroorzaakt.

reactie

Bedankt voor jullie reacties.

Virussen lijk ik geen last van te hebben. Het lijkt er wel op dat mijn CPU usage tot de 100 procent loopt op het moment dat het allemaal vast loopt. Ik zie alleen geen processen die dit veroorzaken. De processen IEXPLRE.exe, scvost.exe en explorer.exe vreten het meeste geheugen en dit lijkt me normaal.

Het blijft voor mij dus een raadsel hoe het kan dat mijn geheugen tot de 100 procent loopt, terwijl ik alleen maar een paar iexplorer schermen open heb. Ik zou hiervoor toch genoeg geheugen moeten hebben.

Nog iemand een suggestie?

In taakbeheer dus geen processen die 100% CPU gebruiken? En hoe weet je zeker dat het niet aan een virus ligt? Als je nog niet hebt gescand kun je dat beter voor de zekerheid toch even doen. Bijvoorbeeld op de link die humpe gaf of op http://virusscan.zdnet.nl

Ik heb de virusscan gisteren uitgevoerd en die gaf aan dat er geen files geinfecteerd zijn.

Ik heb nog eens gekeken naar de de taskmanager op het moment dat het scherm vastloopt. Ik weet niet precies waar ik op moet letten, maar ik kijk nu dus op het tabblad processes onder het kopje CPU. Daar valt me op dat System Idle Process richting de 100 gaat op het moment dat het scherm vastloopt.

Je moet dan in taakbeheer bij het tabblad processen kijken welk programma zoveel van de CPU gebruik maakt als het weer vastloopt.

Scannen zou ik zeker doen,maar let op in de lijst van taakbeheer gaat het vaak snel,je moet vele taken in de gaten houden.

Ga daar eens rustig voor zitten.
Schrijf de verdachte op en ga ermee naar Google.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan