Scherm niet overal even groot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar daarmee zal het probleem van de verschillende schermen toch niet zijn opgelost ?

Jacco

Hi Jacco,
Bij het bekijken van je code zie ik dat je veel overbodige codes gebruikt. Bij certificaten zie ik bijvoorbeeld:
Code:
<div align="justify">
<div aligh="right">
enz.
Je zegt dan dat 'ie uit moet vullen (justify), dat niet door alle browsers ondersteund wordt, daarna links uitlijnen, daarna rechts uitlijnen en daarna weer uitvullen. Je moet hier kiezen.
Kijk eens op http://www.handleidinghtml.nl/ voor een goede nederlandse handleiding.
Grtz,
Eric

O ja Jacco,
Over die schermen. Als je preformatted text gebruikt, te herkennen aan de tag: pre, dan wordt de tekst weergegeven zoals jij het typt, dus totdat je een harde return opgeeft. Als je die tekst inderdaad zo wilt dan klopt dat. Wil je dat stoppen, dan gebruik je de eindtag: /pre.
Daarna breekt de browser de regels automatisch op de goede plaats af, dus passen alle regels weer in je scherm. Gebruik trouwens bij voorkeur geen pre.
Eric

Ik denk dat ik het begin te begrijpen.

Dus als ik alle <pre> aanpas door </pre> dan zal het probleem opgelost zijn ?

Jacco

Bij het bekijken van je code zie ik dat je veel overbodige codes gebruikt. Bij certificaten zie ik bijvoorbeeld:

Ik heb dit gemaakt met het pakket Dreamweaver en ik heb gewoon twee *.jpg bestanden toegevoegd.

Ik denk dat Dreamweaver op de één of andere manier die verschillende codes zelf toevoegd.

Maar het kan ook aan mij liggen want het valt allemaal nog niet mee.

Jacco

Hi Jacco,
Ik geloof inderdaad dat je het begint te begrijpen. Zelf doe ik ook bijna nix meer hetzelfde als in het begin hoor.
Zelf gebruik ik homesite. Hierin moet je alles in HTML-codes invoeren. Dreamweaver kent geloof ik ook een optie om het weer te geven als Homesite (zelfde bedrijf). Een probleem was bij mij dat style sheets en dergelijke niet goed weergegeven werden met dreamweaver.
Ga eens spitten in je code met behulp van dreamweaver ofzo en raadpleeg de genoemde site (begin bij introductie in HTML) en dan weet ik zeker dat het allemaal wel in orde komt. (en anders heb je helpmij nog)
Je moet trouwens <pre> niet aanpassen, maar gewoon weglaten. Als je geen begin-tag gebruikt hoef je ook geen eindtag te geven.
Succes,
Eric

Pfffffff, zit even in een dipje hoor.

Dacht dat ik het onderhand allemaal een beetje begreep maar dat bleek dus niet echt.

Want waarom zet Dreamweaver bij het invoegen van een plaatje: <div align="justify">
<div aligh="right">
enz.

neer, of doe ik toch iets fout ?

Jacco

Jacco,
Ik ben niet zo thuis in dreamweaver. Als je die tekst van align niet van mij overgenomen hebt, heb je dezelfde typfout gemaakt. Dit moet namelijk zijn align="right" i.p.v. aligh.
Maar ik denk dat, aangezien daar alle mogelijke opties staan, je van dreamweaver een keus moet maken. Eerst krijg je de drie opties en daarna jouw (waarschijnlijke) keuze: justify.
Maar zoals ik al zei: ik ben niet zo thuis in dreamweaver.
Grtz,
Eric

ik heb zo links en rechts wat proberen aan te passen.

Zouden jullie nog eens willen kijken of het nu wel op één volledig scherm past ?

Jacco

(het is nu aangepast op beeld\tekengrootte\normaal)

Past niet helemaal. Ik gebruik 800x600 en Lett. normaal. Ik zie dat je de pre tag nog niet hebt weggehaald? :confused:

Past niet helemaal. Ik gebruik 800x600

Kan dat komen doordat ik het gemaakt heb op 1024 x 768.

Het probleem van de pre tag is groter.

Als ik die weghaal lukt het me niet om op een fatsoenlijke manier een tekst in te voeren. Maar dat gaat nog lukken.

Jacco

Deze ziet er toch perfect uit, Jacco? 17" beeldscherm, 1024x768 resolutie en de tekengrootte op normaal. Alle links lijken goed, behalve dat lichtkrantje, die lijkt te weinig ruimte te hebben.

mijn pagina in de bijlage

Bijlagen

• screenhunter_2.jpg
    screenhunter_2.jpg
    66 KB · Weergaven: 14
Geplaatst door hendricus
mijn pagina in de bijlage

Het lijkt er dus op dat het aan de resolutie ligt. Maar ik vind dat een website bij iedere resolutie te bekijken moet zijn. Probeer die pre tags eens te verwijderen? Kijken hoe het er dan uitziet.

Niet om je depressief te maken, maar met Mozilla/Phoenix zie ik geen menu, geen scroller en wat al niet in je broncode wel te zien is.

Geplaatst door Saviola

Het lijkt er dus op dat het aan de resolutie ligt. Maar ik vind dat een website bij iedere resolutie te bekijken moet zijn. Probeer die pre tags eens te verwijderen? Kijken hoe het er dan uitziet.

Ik heb de tekengrootte op normaal gezet, dat maakte bij mij het verschil. Overigens ben ik het wel met je eens: een website moet voor iedere resolutie schermvullend zijn. Maar zal dat lukken met het weghalen van die pre tags? Daar worstelt Jacco nou al de hele tijd mee.

Maar ik vind dat een website bij iedere resolutie te bekijken moet zijn.

Dat is wel mijn bedoeling.

Maar dan nu de hamvraag ......... hoe krijg je dat voor-
elkaar ?

Wie kan mij helpen want ik word er deprie van ?

Jacco

De maker van dit tooltje zegt:"If you set your table accordingly, your page will be viewed just fine on all resolutions. In other words, when people view it at a resolution of 640x480, 800x600, 1024x768 or higher, your content will spread to fill the page."

Kijk onder Border background Page setup en lees eens door. Succes. http://www.windyweb.com/html_tips.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan