Scherm niet overal even groot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat dit een probleem is waar iedereen toch mee te maken heeft.

Als ik het stukje les dan zou het verholpen moeten zijn met het toevoegen van:

<table cellpadding=0 cellspacing=0 border=0 width="95%">

Of snap ik het niet helemaal ?

Het probleem is dat ik het pas vanavond, thuis, kan uitproberen.

Jacco

Laatst bewerkt:
wat ook wil is een Lay-out Table neer zetten en bij in het properties windowntje dan selecteren autostretch. Hij pas dan automatisch de breedte aan aan de breedte van je window of dus beeldscerm resolutie. Je kunt dan in de layout table weer layout cells plaatsen (deze hoeven niet op autostretch en hier ik kun je dan text enz zetten

Ik heb eens wat verder gesnuffeld op internet en daar vond ik het bovenstaande.

Maar weet iemand hoe je een Lay-out table maakt in Dreamweaver ?

Jacco

Jawel, het begint weer te dagen.

Ik heb inderdaad de startpagina opgebouwd met een aantal tabellen.

Het lukt me echter niet om deze op autostretch te zetten.

Er is niet een Dreamweaver expert in de buurt die dat weet ?

Jacco

View op Layout view zetten, tabel selecteren, autostretch aanklikken.

Layout tabel: ook op layout view zetten. In je menu bij Common staan nu Layout cel en tabel opgelicht.

Oké, Saviola bedankt.

Ik denk dat het toch beter is dat ik mijn site anders op ga zetten.

Ik heb nu maar een beperkt aantal tabellen gemaakt maar ik denk dat het beter is dat je alles wat je plaatst (foto's, tellers, teksten, buttons, .....) allemaal in een eigen aparte tabel staat.

Of zie ik dat verkeerd ?

Als je allemaal aparte tabellen maakt, is het dan noodzakelijk dat de tabel precies even groot is als b.v. het plaatje dat je invoegd of mag de tabel groter zijn.

Jacco

Geplaatst door Bruce The Boss
Oké, Saviola bedankt.

Ik denk dat het toch beter is dat ik mijn site anders op ga zetten.

Ik heb nu maar een beperkt aantal tabellen gemaakt maar ik denk dat het beter is dat je alles wat je plaatst (foto's, tellers, teksten, buttons, .....) allemaal in een eigen aparte tabel staat.

Of zie ik dat verkeerd ?

Als je allemaal aparte tabellen maakt, is het dan noodzakelijk dat de tabel precies even groot is als b.v. het plaatje dat je invoegd of mag de tabel groter zijn.

Jacco

Waarom meerdere tabellen? Ik heb mijn website ook met 1 tabel opgebouwd. Formulieren o.i.d. kan je altijd nog uitlijnen met een extra tabel.

Je tabel hoeft niet precies even groot te zijn als je plaatje. Je moet je plaatje dan wel goed uitlijnen.

Stom, ik bedoel niet meerdere tabellen maar ik bedoel één tabel met een aantal kolommen en rijen.

Jacco

Geplaatst door Bruce The Boss
Stom, ik bedoel niet meerdere tabellen maar ik bedoel één tabel met een aantal kolommen en rijen.

Jacco

Ja, dat zou misschien wel een goed idee zijn :)

View op Layout view zetten, tabel selecteren, autostretch aanklikken.

Ik heb het bovenstaande gedaan, en wat bleek......
het stond al op autostretch.

Wie het nu nog weet mag het zeggen.

Jacco

Het blijft me bezig houden.

Het zal toch waarschijnlijk niet nodig zijn om helemaal opnieuw te beginnen. Ik heb het idee dat het maar een kleine aanpassing is die er gedaan moet worden.

Wie of wie kan me helpen ?

Jacco

Saviola,

Jij bent mijn enige redding. Aan je antwoorden te zien heb jij wel enige verstand van Dreamweaver.

Zou je mij een keer kunnen uitleggen hoe ik nu een site maak (d.m.v. tabellen) in een bepaalde scherm grootte.

Ik zie in Dreamweaver, rechts in het scherm, wel een scherm grootte staan maar ik kan deze niet veranderen.

Ik wil graag een site hebben die voor iedereen, ongeacht de scherm resolutie, hetzelfde zichtbaar is.

Misschien kun je staps gewijs aangeven.

Please

Jacco

Mag ik er nog één keer tussenkomen, Jacco?
smile.gif
. Ik ben zelf aan de slag gegaan met een website en heb daar netjes die code die ik voorstelde ingezet. ( op dezelfde plek als in het voorbeeld). Ik heb vervolgens gechecked op alle resoluties en hoewel de interface van windows steeds groter/kleiner wordt blijft het scherm van mijn site precies even groot en schermvullend. Als ik hetzelfde doe met de site van bv Saviola gebeurt dat niet, dus....Het werkt bij mij.
De truc zit 'm in die spacer.gif, die bij wijze van spreken meerekt met de resolutie. Da's toch anders dan autostretch.
Ik heb btw een boekje aangeschaft over dreamweaver, dat wil ik ook 'ns proberen.
Ik ga nu bezig met uitzoeken hoe ik m'n site het net op krijg.
Sterkte
05.gif

Bij mijn website (Teracon) heb ik er expres voor gekozen om de tabel niet uit te laten vergroten. Bij de website waarmee ik nu bezig ben doe ik dit wel. Gewoon je tabel width in procenten zetten :)

@Bruce The Boss, de website in mijn sig. past zich niet aan aan de resolutie van de bezoeker. De tabel width staat vast op 700 pixels. Als je wilt dat de tabel wordt vergroot/versmald bij een grotere/kleinere resolutie moet je de table width in procenten instellen. Als je de tabel ook in het midden uitlijnt krijg je het mooiste effect. Dus als je de breedte op 90% zet, wordt bij iedereen het scherm voor 90% gevuld.

Hallo Hendricus,

Met je opmerking: Ik ben zelf aan de slag gegaan met een website en heb daar netjes die code die ik voorstelde ingezet bedoel je daar de onderstaande verwijzing mee ?

De maker van dit tooltje zegt:"If you set your table accordingly, your page will be viewed just fine on all resolutions. In other words, when people view it at a resolution of 640x480, 800x600, 1024x768 or higher, your content will spread to fill the page."

Jacco

Ho, Jacco, ik zie nu pas je post staan.
http://www.windyweb.com/html_tips.htm. Dit was 'm. Hier staat beschreven waarom zij het aldus doen. Ik heb dit advies opgevolgd en dus ook die spacer.gif erin gezet. Maar vanwege alle onduidelijkheid hierover in deze thread heb ik dus elke resolutie getest en dit ook met een aantal andere sites gedaan. Welnu: Die spacer.gif kom ik nergens anders tegen dan bij mij. De essentie is wel die width in procenten, zoals je zelf al ergens opmerkte. Als je de width in een absoluut getal zet dan rekt de site niet mee. Die verwijzing slaat op de verantwoording die de maker af wil leggen over dit tooltje.( Btw pre-tags fixeren ook en zijn bedoeld voor wiskundige formules en zo, die zonder afbreking moetewn worden weergegeven). Ik ga nog proberen om die spacer.gif in een andere kolom te zetten en/of weg te laten om het effect te zien.
Te zijner tijd komt die site dan wel op 't net en kan ie beoordeeld worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan