Scherm op zwart tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik heb een Dell computer met een hele grote aparte grafische kaart, DVI. Steeds als Windows op 40% van het uitpakken van de bestanden is, slaat de monitor op zwart. IK heb de DVI-kabel rechtstreeks, dus zonder adapter, op het scherm aangesloten. Kennmelijk bezit het installatieprogramma van Windows een bepaalde driver niet. Weet iemand hoe ik Windows 7 Home Premium erop moet krijgen?
 
Windows kan tot wel 10 minuten op zwart gaan tijdens de installatie en er lijkt dan niets meer te gebeuren. Zou het een driver probleem zijn, dan kan je voor dat de installatie begint nog kiezen voor drivers toevoegen. Er wordt dan gevraagd om een schijfje met deze bestanden in te voeren. Het gaat om de bestanden die samen met het .inf bestand in een afzonderlijke map zitten. Wil je Windows er zeker op hebben, dan even een ander kaartje lenen wanneer dit niet wil. Op Internet kan je vast wel vinden of er een driver voor Windows 7 uitgebracht is en je kunt proberen om het stuurprogramma te starten in compatibiliteit modus. Staat in de BIOS dat er een PCI-e kaart geplaatst is of staat de primaire adapter nog op on-board?
 
Inmiddels was ik zover gegaan de videokaart eruit te halen en toen liep de installatie wel door. Maar als ik daarna de videokaart terugzet en het stuurprogramma wil installeren, dan loopt de boel al vast tijdens het downloaden van het stuurprogramma. Conclusie zou kunnen zijn, dat de videokaart niet goed is, maar die deed het in de vorige installatie heel normaal.
 
Eerst maar eens een paar dagen updates binnenhalen dan.

Je hoeft trouwens alleen de drivers te hebben. Downloaden kan toch met de noodoplossing?
 
De noodoplossing werkt niet meer als ik de videokaart terug zet. Dan start het systeem met de melding, dat er een add in graphics card is gesignaleerd en dat ik die niet benut.
 
Je hoeft trouwens alleen de drivers te hebben. Downloaden kan toch met de noodoplossing?

Heb je misschien een cd/dvd met de drivers van deze kaart?
Downloaden van de fabrikant?

Over welke kaart hebben we het eigenlijk?
Start de computer wel door na de mededeling dat er een add in graphics card is gesignaleerd die je niet benut?
 
Laatst bewerkt:
Om met de deur in huis te vallen: het is opgelost, maar niet op de door mij gewenste manier. De videokaart was oververhit en dat was de reden, dat het beeld steeds op zwart ging. Geen oorzaak kunnen ontdekken, dus het zal wellicht ouderdom zijn.

En om wellicht voor een volgend geval de laatste vraag te beantwoorden: na de mededeling startte de computer niet door, dat ging pas als ik de DVI-kabel weer aansloot.
 
Het is wonderlijk. Ga in ieder geval nog eens na of de juiste adapter (on-board of AGP slot) staat ingevuld in de Setup of BIOS want zoals gezegd zou je daar de keuze moeten maken. PCI-e is natuurlijk voor latere computers. Draait de ventilator van de kaart? U wilt hem niet kwijt begrijp ik. Prettig weekend en succes met de "eigenwijze Dell."
 
Die ventilator draaide heel hard en dat was al een teken aan de wand.
 
By the way: ik wil die videokaart wel kwijt hoor. Die was veel te zwaar voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan