scherm probleem na bios upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenic

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2002
Berichten
63
Hallo,

Onlangs heb ik een bios upgrade gedaan op een i440BX Chaintech moederboard. Dit aangezien de PII een schijf van 120 GB moest gaan herkennen.
Na een succesvolle upgrade heb ik het systeem gereset echter is nu de tekst in het scherm verspreid en doorelkaar. Het is dat ik de toestcombinaties uit me hoofd weet maar ik wil hier toch vanaf.

Heeft iemand enig idee welke oplossing hiervoor geboden kan worden?

Monitor betreft een NEC 17inch CRT, de videokaart is een Stealth II G460. Mogelijk heeft deze ook een upgrade nodig...

Alvast bedankt voor de tip(s).
 
Heb je wel de goede bios te pakken gehad? en was de flash ook goed gegaan, met de parameters /PY /SN /R /CC /CD /CP in de autoexec.bat?

Denk niet dat het iets met je grafische kaart te maken heeft, maar meer met de bios.

Voorbeeld om te flashen,
Maak een opstartflop. Tip: DRDOS Flash op www.bootdisk.com.
Kopieer AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de diskette.
Maak een AUTOEXEC.BAT aan met enkel de volgende regel:
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP
Duw de flop in de gleuf en booten maar!
 
Laatst bewerkt:
ik heb verscheidene sites bezocht om er zeker van te zijn dat ik de goeie bios software heb te pakken (6BTM0817.BIN).
Dit is de enige die overeenkomt met degene welke in mijn bezit is.

Via google heb ik op meerdere site type en model nummer gechecked en deze zou moeten corresponderen met de betreffende bios release (o.a. via deze site http://www.ultramod.com/sringar/bios.html.
 
Laatst bewerkt:
Het is idd de laatste versie, maar zal wel met de juiste flasher erin gezet moeten worden.

Had je ook de 753 gebruikt? die is nog wel hier te downloaden, de biossen niet meer.:confused:
 
klopt, de chaintech site is niet meer zoals die vroeger was :(
Anyway ik heb de flash gedaan met 535, deze werd recommended als flash util. hier zou het dus mee moeten lukken.

Toch ook nog even 753 geprobeerd, helaas geeft deze hetzelfde resultaat :(

Wat me ook nog opvalt tijdens het booten (en nog net te lezen is) is dat deze 233 Mhz aangeeft i.p.v. de 350 Mhz welke het behoort te zijn. De settings in de bios zijn (default) dus niet echt corresponderend. Mogelijk dat ook videosettings niet juist zijn...
 
zojuist heb ik ff een andere videokaart erin gezet, deze geeft geen problemen en kan alles weer gewoon lezen met dus de laatste bios release :D
Ik ga toch nog ff verder stoeien om hem aan de praat te krijgen met die oude kaart. geforce 3 voor de pentium 2 is toch beetje overkill :p

5 minuten later...

Met de Diamond stealth II G460 heb ik het probleem weer. Het lijkt er dus op dat die bios een conflict geeft met deze videokaart. Het zijn allebei AGP kaarten, iemand enig idee of er in de bios settings iets gewijzigd kan worden om dit op te lossen?
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat het VESA deel van die videokaart het misschien heeft begeven, indien je doorstart naar windows ben je er meestal vanaf.
 
ok, ik zal het eens proberen. M'n 120GB harddisk herkent ie in ieder geval nu wel :D (van de bagger in de ****** :p )
Enig idee waarom ik in me post 233 Mhz (3,5 x 66) zie staan en in de award bios wel 350 Mhz (3,5x 100)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan