Scherm Resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaan88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Hallo,
Ik heb 2 jaar geleden een Fujitsu Siemens E8210 aangeschafd.
De display preferences zijn:
Display-type: 15.4" TFT

Max. resolutie: 1680 x 1050 ( WSXGA+ )

Breed beeldscherm: Ja

Ik heb dus een 15.4 breedbeeld TFT scherm met een 1680 x 1050 resolutie.
Het ziet er prachtig uit en het is allemaal erg sherp.

Het probleem is echter dat het een iets te grote resolutie is, als ik achter mijn laptop zit zit ik bijna in mijn scherm omdat ik het niet kan lezen.
Het is erg slecht voor zowel mijn ogen als mijn hele houding.

Dus ik dacht zet hem een resolutie lager maar dat gaat dus niet, ik kan niet kiezen uit de 1280 x 800 resolutie (1 stap kleiner). Zou de 1024 x 768 resoluite kunnen kiezen maar die is erg onscherp en dan krijg je twee zwarte balken, geen optie dus.

Mijn vraag is of ik uberhaupt een 1280 x 800 resolutie op mijn laptop kan krijgen, of dit dan mooi wordt en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast Bedankt,
Sjaan88

Laatst bewerkt:
De reden daarvan kan ook zijn dat je een verouderde videokaart driver hebt, windows drivers willen soms niet alle resoluties ondersteunen, als je het type videokaart weet zou je op de site van de fabrikant de nieuwste moeten kunnen downloaden.

ja, is idd een optie maar alleen de lettertypes in windows vergroten.Maar die van websites of programma's natuurlijk niet. Heb toch liever een kleiner resolutie.

Ja, ik zat te denken om drivers te downloaden. Denk dat ik dat maar is ga doen.
Bedankt iig:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zal niet werken... een LCD heeft slechts één optimale resolutie waarbij je de beste scherpte hebt. Elke afwijking daarvan zal je beeld doen verslechteren. Dit is een gevolg van de gebruikte techniek en ligt niet aan drivers. Als het echt een groot probleem is dan zou je wellicht beter af zijn met een ouderwetse CRT monitor. Deze hebben een veel groter bereik qua resoluties en houden hun scherpte daarbij veel beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan