Scherm schoonmaken van monitor en tv samsung 233

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Ik heb hier zoeen 10 tal verschillende producten en toch blijven er strepen achter??

danke

Lees eerst een goed de bijsluiter en etiketten, waarvoor ze geschikt zijn. Nooit agressief spul gebruiken. Funest. :) :P

Het beste met gedemineraliseerd of gedestilleerd water, waarbij opgemerkt dat de laatste de voorkeur verdient.
Maar afgekookt water is ook goed hoor!

@frankdubbe,

Heb je vraag even in de juiste sectie gezet gaat duidelijk oom een beelscherm

Hallo

Persoonlijk heb ik ook geen goed ervaringen met alle "officiele" reinigingsprodukten.

Ze laten strepen of vlekken achter.

Sommige beschadigen zelfs het t.f.t. paneel.

Persoonlijk gebruik ik een klein flesje met vernevelaar.

Origineel zat hier snoep (suikerwater??) in ... (te koop in snoepwinkel , etc ...)

Dit voor 3/4 vullen met water (gedeminiraliseerd) , en 1 of 2 druppels dreft toevoegen.

Er dient net schuimvorming op te treden ... indien een schuimkraag --> verdunnen met water.

T.f.t. paneel (horizontaal leggen) , en heel licht vochtig maken.

Met cirkelvormige bewegingen droogwrijven met zuivere keukenrol.

Dit desnoods meerdere malen herhalen.

Let op dat er geen vocht onder de bezel komt (kans op schade t.f.t. paneel of invertor)

Glanzende schermen kun je op deze wijze zeer snel zuiver maken.

De matte exemplaren uiteraard ook , maar dit vergt iets meer moeite , zeker indien er vettige vingers aanwezig zijn.

Na dit enkele malen op deze wijze te hebben gedaan (ervaring) , doe je dit bijna blindelings , ook bij schermen die vertikaal staan.

Uiteraard doe je dit op eigen risico ... oefen desnoods eerst eens op een defekt (mat) scherm van een oude laptop ???

Misschien overbodig , maar voor de volledgheid van dit verhaal:

Scherm op kamertemperatuur , geen overbodige druk op het paneel uitoefenen.

Peter

Laatst bewerkt:
Ik gebruik bij Action winkeltje gekochte spul ( voor TV ook bestemd ! ) ...en kan ik je vertellen het kan niet beter ...wat kost ???:d ...ongv. 3 - 4€... en misschien minder ;):thumb:
20042013225.jpg20042013226.jpg20042013227.jpg20042013228.jpg20042013230.jpg
:D ...Geen krassen...geen vlekken en geen vuil ...:D ...maar moet je wel met een anti-statische/fluweel doek zemen ...! !:p
even met m'n mobiel fotootjes gemaakt .... 'k hoop dat goed zichtbaar is ??:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan