scherm uit door hdtv instelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuipie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Hallo allemaal,

Ik wil mijn PC aansluiten op mijn TV, maar nu heb ik een probleempje. Ik heb zitten sleutelen aan de scherm instellingen waardoor ik heb gekozen voor hdtv instelling. Nu wordt mijn beeldscherm niet meer herkend. Als ik de pc opstart is er wel beeld op het beeldscherm, maar zodra het windows logo verdwijnt, gaat het beeldscherm in stanby mode. Opstarten in veilige modus lukte niet met F8. Ik kreeg geen keuze voor veilige modus, alleen de volgorde van opstarten van harde schijf of dvd speler.
Hoe zet ik de instelling HDTV weer uit zodat mijn beeldscherm weer gevonden wordt?

Heb stekkers al in en uit gedaan en pc vaak opgestart, maar zonder resultaat.

Al opgelost

Toch opstarten in veilige Modus (F8 tijdens opstarten), hierna krijg je het boot menu, hier selecteer je de vaste schijf, daarna druk je weer op F8 zodat je ervoor kan kiezen in veilige modus op te starten.
Eenmaal in veilige modus opgestart heb ik de video driver opnieuw geinstalleerd zodat oude instellingen weer terug komen.

De geleerde les: Je moet nooit 1tv scherm kiezen. Kies er altijd voor om beeld te krijgen op je computer EN op je televisie. Ik had het probleem dus dat de televisie gekozen werd, maar het signaal kwam niet door. Hierdoor had ik dus nergens beeld...

Ik zou toch nog even proberen om de computer in veilige modus op te starten (F8). Dit moet nl. gewoon werken.
In de veilige modus zal het besturingssysteem niet de drivers laden, en zul je gewoon beeld hebben. Hier kan je dan de videokaartdrivers uninstallen, of herstellen.

Succes!

edit: je was er al uit :-)

Laatst bewerkt:
Nu mijn tweede probleem
MIjn pc heeft tvout, mijn televisie heeft alleen scart ingang.
Ik heb een scart gekocht, waardoor tv out op de televisie aangesloten kan worden. Maar hoe krijg ik nu beeld? Door pc en hdtv te kiezen, kreeg ik geen beeld. Het is namelijk ook geen hdtv.
Hoe krijg ik het pc beeld op mijn tv? En hoe wordt mijn tv herkend?

Zoals ik het heb begrepen heb je een nVidia kaart. Dus dan weet ik ongeveer hoe de driver werkt.

Allereerst zal je in je driver moeten aangeven dat er een tv aangesloten is. (Een tweede scherm in de vorm van een TV). Zoals je al aangeeft krijg je dan geen beeld.
In de driver zit ook nog een optie TV- detectie dwingen. Probeer dit eens en zorg dus dat er goed ingesteld staat dat je videokaart het signaal naar 2 schermen stuurt.

Auto TV detectie aangezet (Force TV Detection), maar nog steeds geen beeld.
Via de TV wizzard krijg ik het ook niet voor elkaar. Hier kies je de aansluiting van PC naar TV, maar geen van de vier aansluitingen werkt.

Oplossing gevonden:
NVIDIA Verloopstekker
Het lag aan mijn verloopstekkertje, om van de tulpkabel naar mijn S-video ingang naar de pc te gaan. Ik werd erop gewezen om het verloopkabeltje te gebruiken die meegeleverd is met de GeForce video kaart. Dit is een S-video stekker met aan de andere kant drie ingangen (groen, rood en blauw). Eenmaal deze aangesloten, had ik beeld op mijn televisie.

Zwart/wit beeld op TV
Het tweede probleem was dat het beeld zwart wit was.
Dit kan je aanpassen door het uitgangs signaal van je PC naar je TV te veranderen in PAL in plaats van NTSC.

Ga naar Nvidia GeForce menu, nView Display Settings en zet de nView Display mode op "Clone". Hierna rechtermuisknop op het plaatje van de Televisie, kies "Select TV format" en kies "[PAL only]". Je beeld moet nu in kleur verschijnen op je televisie.

Full screen
Als je video full screen wil afspelen op je televisie, doe dan het volgende:
Ga naar Nvidia GeForce menu, en kies Full Screen Video.
Kies bij Full Screen Device "Secondary Display" en klik op apply.
Als je nu een video afspeelt, wordt hij op de TV full screen getoond, en op de PC is hij in een klein beeld te zien.

Groeten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan