Scherm willekeurig op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaTo89

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop. Het is een Compaq 610, met Vista.
Ik heb hem naar mijn idee gewoon goed geïnstalleerd e.d.
Het probleem doet zich echter voor dat ik, zowel als ik erop aan het werk ben, als dat hij stil staat, het scherm op zwart gaat. Het lijkt alsof het hoort bij de energiebesparing, maar ik krijg het scherm echter niet terug aan door een toets in te drukken of met de cursor te bewegen.

Ik krijg hem alleen weer aan als ik hem (via de FN-toets) in slaapstand zet, of desnoods hard reboot. Dan gaat hij gewoon wel weer aan.

Ik heb alle instellingen (met name de energie-instellingen en scherminstellingen e.d.) al afgezocht op mogelijke oplossingen, maar kom er niet achter wat het is.

Kan iemand mij vertellen of dit puur software-matig is en of ik dit dus kan verhelpen door bijv. de driver van het scherm opnieuw te installeren? Of zou het hardware-matig kunnen zijn?

Het vreemde is dat is ik hem dus in slaapstand zet en vervolgens weer uit haal, dat het scherm het dan wel weer gewoon doet. Tevens vindt het ook zeer willekeurig plaats. Ik kan geen verband vinden tussen de energie-stand van de laptop en dit probleem namelijk.
Het gebeurt zowel in energiebesparingsstand als in 'HP optimized' en zowel op accu als netstroom.

Kan iemand mij misschien helpen?

Met vriendelijke groet,
Danny

Druk eens op het aan en uit knopje wanneer je monitor weer zwart wordt.
Doet ie het dan weer wel?

De aan/uit knop staat bij mij zo ingesteld dat ie op slaapstand gaat. In principe heeft het hier dus geen meerwaarde tegenover het gebruiken van de FN-knop.

Het is overigens nadat ik de eerste post heb geplaatst niet meer voorgekomen, tot net althans. Het lijkt er toch op iets hardware=matigs te zijn, aangezien op de achtergrond het bureaublad nog wel vaag te zien is. ik vrees dus zelf dat het iets is met de lampje in het scherm. Maar is dit wel mogelijk? Als ik hem namelijk in slaapstand zet en er weer uit haal, doet het scherm het namelijk weer wel gewoon. Dit duidt dan toch op iets software-matigs, niet?

Wat denken jullie?/

Groetjes Danny

Nope, hardware.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Beeldscherm wordt plotseling zwart, muziek en andere dingen gaan nog gewoon door, dit geeft al meteen aan dat het de videokaart niet kan zijn.
Wanneer ik mijn monitor uit en daarna weer aan deed, doet ie het opeens wel weer, maar dan voor een korte tijd.

De backlight/inverter van je monitor is kapot. Als je nog garantie hebt zou ik het even omruilen. Mocht dat niet zo zijn, dan kan je altijd nog een inverter kopen. Ik weet alleen niet welke en dat kun je zelf zien als je je scherm open maakt.

Ik weet zeker dat het aan je backlight ligt aangezien je alles nog vaag kunt zien. Dit kun je nog beter zien als je een zaklamp pakt en het even erop laat schijnen.

Succes.

Ok. Nou de laptop kreeg ik bij een telefoonabonnement dus weet niet precies hoe het zit met garantie, dat zou ik even na moeten kijken.

Ben zelf helaas ook niet al te technisch dus zelf met die backlight gaan klooien zie ik ook niet zo zitten. Ik zal wel eens even rondvragen bij wat vrienden in de ict. Misschien kunnen die het wel fiksen ;)

In ieder geval bedankt voor de hulp en de info!:thumb:

Groetjes Danny

Ok. Nou de laptop kreeg ik bij een telefoonabonnement dus weet niet precies hoe het zit met garantie, dat zou ik even na moeten kijken.

Ben zelf helaas ook niet al te technisch dus zelf met die backlight gaan klooien zie ik ook niet zo zitten. Ik zal wel eens even rondvragen bij wat vrienden in de ict. Misschien kunnen die het wel fiksen ;)

In ieder geval bedankt voor de hulp en de info!:thumb:

Groetjes Danny

Beste,

Oei, ik zie net dat het een laptop is. Dat is ietsjes moeilijker om te fixen natuurlijk, aangezien je niet snel het schermpje kan vervangen.

Hoelang heb je je laptop al?
Let er op dat zulke dingen minstens 3 jaar mee MOETEN gaan. Je hebt nog altijd recht op garantie, mocht die na 1 jaar verlopen zijn.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan