Scherm word spontaan zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomtom2

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn computer, het probleem kwam eigenlijk uit het niets. Ik zit gewoon op de computer, spelletje spelen, muziek luisteren, wat sites open enzovoort. Plotseling word het beeld zwart en gaat het lampje dat het beeldsherm aanstaat knipperen(dat betekent dus eignelijk dat de pc uitstaat). Maar de lamp van de pc blijft aanstaan, en zelfs de muziek blijft doorgaan(1x gebeurd dat de muziek ook vastliep). Hij reageert hierna nergens meer op. Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Vroeger gebeurde me dit ook wel eens, en toen lag het aan de temperatuur. Ik heb even pc wizard gedownload en daar zag ik toch hoge temperaturen(zie foto)pcwizard.jpg. Is dit wellicht de oorzaak, of heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt,

Tom

Het zou best kunnen. Maar waarschijnlijk zit er allemaal stof in je computer. Waarschijnlijk gaan de temperaturen omlaag als je het stof voorzichtig gaat verwijderen. Maar als je garantie hebt of de computer is niet oud gewoon terug naar de winkel!! Drivers videokaart up to date?

Laatst bewerkt:
Hij is nog niet zo heel oud, maar ik zie er een beetje tegen op om hem terug te brengen. Ben je hem waarschijnlijk weer een tijdje kwijt. Dat stof verwijderen, wat is de meest effiecente manier? stofzuiger(op zachste stand) erop? of is er een betere manier?

Als je garantie hebt, is er de mogelijkheid dat je hem openmaakt dat je de garantie kwijt raakt, en het lijkt me sterk dat je na een korte tijd al een hele stof ophoping hebt. Hoe oud is hij eigenlijk? Kun je ook de specificaties geven van de computer? En de eventuele versie van de driver van je videokaart?

Als ik het goed heb is hij gekocht op 27 maart 2010. Vrij nieuw dus.

pcwizard2.jpg

Is dit alle info die je nodig hebt?

Groet.

Al geprobeerd de driver voor je Geforce 220 GT te downloaden en installeren?

Product Current
Installed Driver Latest Driver
Update
NVIDIA GeForce GT 220 260.99 Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.

Is blijkbaar niet nodig.

Al geprobeerd de driver voor je Geforce 220 GT te downloaden en installeren?

Je ziet toch dat de temperaturen er niet om liegen?

@ TS,

Computer zelf gebouwt, of bij een winkel weg?

Kijk voor de zekerheid even je kast na op stof. Ze kunnen tenslotte niet de garantie weigeren zodra jij de kast open haalt. Je hebt toch tenslotte recht op 2 (3?) jaar garantie?

Nog even voor de zekerheid: Voelt de lucht, die aan de achterkant / bovenkant van de kast eruit komt, erg heet aan zodra alles niet meer werkt? (Mocht je de kast niet open hebben), zou misschien kunnen zijn dat de sensoren brak zijn. Maar omdat alles hardstikke heet is, betwijfel ik dit.

De computer is op 27 maart gewoon bij paradigit gekocht, kant en klaar.

Het controleren op stof doe ik morgen. Als ik vanaf de zijkant in de kast kijk zie ik wel wat stof, maar niet heel veel.

De kast voelt totaal niet warm aan, aan geen enkele kant. Toch geeft hij nu temperaturen aan van rond de 100 graden.pcwizard3.jpg

groet.

Hm, dan zal het nog wel meevallen, dan denk ik, dat je sensoren brak zijn. Waarom je dan ineens geen beeld heb kan ik nog niet verklaren.

Kan je even kijken in je BIOS welke temperaturen (en wattages (!)) er daar aangegeven worden?

En waar kan ik BIOS vinden? ben niet zo heel slim met computers:)

Hehe, het bios vind .. je niet in windows :rolleyes:

Herstart je computer, en blijf regelmatig drukken op DEL of F2, een van de 2 toetsen zal je in het bios zetten. (Press .. to enter Setup staat er bij het opstarten van je computer in het begin).

Ga dan naar "System health and..." of iets in die buurt, (zo heet het bij mij), en dan zal je daar je temperaturen kunnen zien.

Chassin instrusin(of iets dergelijks) [Disabled]
CPU SMart Fan Target [Disabled]
Sys 1 Fan control 100%
Sys 2 Fan control 100%

--

CPU temp 70 C(werd steeds hoger en hoger)
System temp 32 C
CPU Fan speed 1901 RPM
Sys fan 1 speed 0 RPM
Sys fan 2 speed 0 RPM
CPU Vcore 1,152 V
3,3 V 3,392 V
5V 4,918 V
12V 11,968 V

Is dit de goede informatie of niet? ik ga nu maar eens slapen! ik wil jullie alvast bedanken voor de moeite en de hulp, en ik lees het antwoord morgen wel ;)

Gr

Hoi,
toch terug naar de winkel dus,een temp van 85C voor het mobo is wel erg hoog,als het klopt. De processor loopt ook erg hoog op persoonlijk zou ik snel naar de winkel teruggaan.
Succes.

Omdat hij/zij dat eventueel kon doen wanneer ze niet terug wilde gaan naar de winkel :thumb:

Hij is nog niet zo heel oud, maar ik zie er een beetje tegen op om hem terug te brengen. Ben je hem waarschijnlijk weer een tijdje kwijt. Dat stof verwijderen, wat is de meest effiecente manier? stofzuiger(op zachste stand) erop? of is er een betere manier?

Maar je hebt wel gelijk het staat er inderdaad een beetje scheef, sorry daarvoor.

Laatst bewerkt:
Binnenkort ga ik dus even langs de winkel!

Weet iemand misschien nog wat er mis kan zijn, behalve de hitte?

Alvast bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan