Schermafbeelding in Citrix maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik moet schermafbeeldingen maken voor een cursus Office 2010 die onder Citrix draait.
Heb Windows 8.1 en heb, volgens de richtlijnen, Citrix receiver geïnstalleerd.
In Citrix wordt een cursus Office 2010 opgestart.
Maar hoe maak ik dan screen shots om later in een PWT presentatie te verwerken? Ik kan de toets Printscreen gebruiken en de afbeelding ergens plakken, en de snipping tool is ook beschikbaar (hoewel die de zaak al een aantal keer heeft doen crashen), maar ik weet niet waar ik iets kan bewaren? Hoe krijg ik toegang tot mijn eigen mappen en niet die remote mappen?

Voor screenshots kun je bijv. Screenpresso gebruiken. Deze bewaard de gemaakte snapshots voor je in het systeemvak. Van daaruit kun je de plaatjes bewerken en opslaan waar jij wilt.

Voor screenshots kun je bijv. Screenpresso gebruiken. Deze bewaard de gemaakte snapshots voor je in het systeemvak. Van daaruit kun je de plaatjes bewerken en opslaan waar jij wilt.

Ben even niet mee... Op die remote PC kan ik dat toch niet installeren denk ik? En wat bedoel je met het systeemvak?

Kijk ook naar Gadwin Printscreen. Bij terminal servers in full-screen werkt dit prima (naar linkerkantlijn in het midden en de control verschijnt) Overigens niet met Citrix getest, dus kijk of het daar ook zo (goed) werkt.

Tijs.

Voor alle duidelijkheid: ik ben helemaal niet vertrouwd met Citrix. Maar als ik het goed begrijp stellen jullie alle twee een alternatief voor voor het knipprogramma? Ik zoek geen alternatief, want dat kan ik toch niet downloaden op die remote PC. Ik wil gewoon de PrintScreen kunnen bewaren op mijn eigen station en weet niet hoe ik dat moet doen.

Voor mijn tip begrijp je dat verkeerd . Mijn tip is bedoeld voor op je lokale pc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb het gevonden, is heel simpel en geen apart programma nodig.
In de Citrix omgeving staat bovenaan de XenDesktop Toolbar en daarop staat een knop "Home"
Je neemt dus een screenshot in Citrix, gaat naar Home en plakt het daar in een document.

Die XenDesktop Toolbar zelf wordt niet opgenomen in de screenshot met knipprogramma of PrintScreen toets
Onderstaande afbeelding komt dan ook uit Google
Knipsel.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan