Schermbeveiliging uitschakelen: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willemboon

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2004
Beste mensen,

Een probleempje. Als ik bv. een DVD bekijk op m'n computermet de Mediaplayer moet ik telkens na een minuut of 10, 15 m'n muis bewegen om het beeld terug te krijgen of te voorkomen dat....
M'n schermbeveiliging heb ik al ingesteld op 30 minuten, dat is niet het probleem. Het scherm floept uit en ik krijg even een mededeling in de trant van "geen signaal aanwezig". In de mediaplayer in de opties - speler "vraaag 2, staat
"schermbeveiliging toestaan". Of dit is aangevinkt of niet, na verloop van een minuut of 10 gaat de boel op zwart.
Lekker ontspannen filmpie kijken is er dus niet bij. Iemand een idee waar ik dat afdoende kan regelen??

Ik kijk uit naar je reactie en vast bedankt.

Dit lijkt eerder op energie besparing dan schermbeveiliging.

Probeer eens de instellingen te wijzigen onder Energie-instellingen.

Het lijkt erop dat Windows de monitor in standby modus zet om zuiniger te zijn, deze instelling wijzigt niet als je de instellingen van de schermbeveiliging wijzigt.

Het is allemaal zo simpel, dus nog even verder zoeken.

Dit heeft inderdaad te maken met het energiebeheer. Dit is te vinden onder configuratiescherm --> energiebeheer. Daar kun je instellen of je het beeldscherm wilt uitschakelen, de vaste schijven wilt uitschakelen of het systeem in standby wilt zetten. Zodra je dit naar je wensen aanpast, kun je als het goed is wel ontspannen film kijken :)

Het is allemaal zo simpel, dus nog even verder zoeken.

Het is inderdaad simpel als je het weet. En als je de vraag goed gelezen had dan had je begrepen dat het niet over het configuratiescherm ging.

Maar Mr. Prozac had het juiste antwoord: het beeldscherm werd na 20 minuten uitgezet ten behoeve van energiebesparing.
En daar was ik even niet opgekomen. Ik denk dat ik ook maar eens zo'n pilletje neem, haha.:D

Het is opgelost en jullie toch allebei bedankt voor de moeite.

Dit heeft inderdaad te maken met het energiebeheer. Dit is te vinden onder configuratiescherm --> energiebeheer. Daar kun je instellen of je het beeldscherm wilt uitschakelen, de vaste schijven wilt uitschakelen of het systeem in standby wilt zetten. Zodra je dit naar je wensen aanpast, kun je als het goed is wel ontspannen film kijken :)

Bedankt voor je reactie: is inderdaad het energiebeheer: zie mijn vorige quote.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan