Schermbeveiliging wil niet werkend blijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Hoi,

Ik had op me laptop windows VISTA en als ik daar de schermbeveiliging aanzette dan dee die het een paar keer en daarna dee die het niet meer. Ik heb nu windows 7 erop gezet en de schermbeveiliging weer aangezet en hij werkt voor een paar dagen en nu werkt ie alweer niet meer. Hij staat op 5 min en dan moet ie aanslaan, na een half uur doet ie nog niks. Maakt niet uit welke variant ik aanzet, bubbels of windows logo of wat dan ook, hij doet het even een dag of 2 en daarna niet meer terwijl hij nog steeds ingesteld staat dat ie na 5 min de schermbeveiliging moet aanzetten. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik ervoor kan zorgen dat de schermbeveiliging blijft werken ook na een dag of 2?

MvG,

Nod

Staat er een programma aan, die als actief word gezien en de schermbeveiliging hinderd om te starten? (Films, games, ..)

Nee, enige wat aanstaat is Mozilla firefox gewindowed, niet eens als full screen. En eerst dee de schermbeveiliging het wel als die open stond. Daarom had ik ook schermbeveiliging aan. Ik heb dat vaak openstaan en sta soms lang stil op 1 pagina, wil niet dat dat inbrandt in het scherm.

Ik lees over inbranden net dit:

TFT's c.q. LCD's kunnen niet inbranden. Echt niet. Je kunt wel een soort geestbeelden krijgen wanneer je zeer lang (langer dan 24 uur) hetzelfde plaatje erop laat staan, maar dat verdwijnt ook weer heel snel zodra er iets anders op het scherm verschijnt.

Werken de schermbeveiligingen als voorbeeld nog wel?

Laatst bewerkt:
Ja, als voorbeeld werken ze nog wel.

En ik had ook zoiets gehoord dat deze schermen niet kunnen inbranden, maar voorkomen is beter dan genezen :P

Daar heb je gelijk in.

Het komt nogal eens voor dat na de ingestelde tijd je screensaver niet geactiveerd wordt. Dit is vrij eenvoudig op te lossen door naar Windows Update te gaan en de optionele update Microsoft - Other Hardware - HID Non-User Input Data Filter te installeren. Hierna werkt de screensaver weer naar behoren.

Als ik naar de updates ga, dan zegt ie dat er geen updates meer zijn, ook heb ik de optie, verborgen updates bekijken, omdat ik wel es niet belangrijke updates negeer als ze om iets gaan dat ik niet heb. Ook daar staat die niet tussen. Kijkend bij de lijst van wat ik al wel geïnstalleerd heb staat ie daar geloof ik ook niet tussen... Er zijn al zoveel updates maar geen 1 begint met microsoft - other hardware - dus ga er van uit dat ie er dan ook niet staat... Maar kan zijn dat ie anders begint ofzo....

Dus deze oplossing kan ik schijnbaar niet oplossen.... Nog een idee?

Ik heb nu op internet lopen zoeken naar dit HID non-user gevalletje en het blijkt dat meer mensen dit probleem hebben en dat er geen update aanwezig is in het updatescherm. Ook is deze update niet op internet als losse download te vinden zoals vroeger wel mogelijk was met win XP updates. Blijkbaar krijgen mensen dit probleem als ze op de laptop een muis aansluiten op de USB poort, dit heb ik dus ook. Ik vermoed nu dus erg sterk dat dit mijn probleem is en dat deze update de boel kan oplossen maar microsoft zet nergens een losse download van deze update neer zodat mensen hem kunnen downloaden, erg vervelend... Als iemand nog een ander idee heeft dan hoor ik het graag.

Ohja, ik heb ook via de helpsite van microsoft 2 dingen geprobeerd die je via run (uitvoeren) moest intypen en dan 2 dingen uitchakelen, 1 i n MSconfig en 1 in softwarelijst. Beide opties staan niet in MSconfig of software lijst bij mij, dus die 2 dingen heb ik ook niet. Beetje vaag maar heb de pagina niet meer voor dus weet de namen even niet meer, ohja, in de softare lijst moets ik powerDVD verwijderen, maar die heb ik dus niet geïnstalleerd op mijn laptop en dat vond ik persoonlijk nogal een rare oplossing voor het probleem, dat zou betekenen dat mensen de software powerDVD dus niet kunnen gebruiken om films af te spelen...

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je er iets aan hebt: bij mij werkt de schermbeveiliging niet wanneer ik op accu werk, maar wel als ik op netstroom aangesloten ben.

Hoi,
buiten het feit wat al eerder is aangegeven (schermbeveiliging niet nodig) zouden we graag willen weten welk merk/type laptop je hebt,het kan n.l. zijn dat een energiebeheerprogramma van de fabrikant v.d. laptop de Windows-instellingen overrulet.
Voorbeeld hiervan is b.v. Acer Empowering Technology

Laatst bewerkt:
Ik heb een Fujitsu siemens Amilo, en de energiebeveiliging komt alleen aan als ik hem van netstroom af heb, zolang die aan de netstroom zit, staat de energiebeveiliging uit, daarvoor heb ik dus de gewone schermbeveiliging aangezet, just in case :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan