Schermbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordyBarneveld

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Berichten
49
Hallo,

Ik ben op zoek om de schermbeveiliging die ik op mijn computer heb staan te omzeilen. Door de ICT afdeling is er automatisch een beveiliging op de computer gezet. De rechten om deze uit te schakelen lijken uitgezet. Weet iemand iets om toch een beweging te maken zodat deze niet ingeschakelend wordt of is er een instelling die ik wel kan gebruiken.

Ik heb al geprobeerd om via power settings en via scherminstelling dit aan te passen.
 
Gaat niet, want de instelling van de ICT-afdeling wordt elke x minuten weer toegepast op je pc. Dus, al zou je het kunnen aanpassen, dan wordt het automatisch weer teruggezet na x minuten. [Hierbij ga ik ervan uit dat er altijd netwerkcontact mogelijk is tussen de server(s) en je werkstation, dus dat je werkstation in het bedrijfsnetwerk staat of ermee verbonden is via VPN o.i.d.]

Enige fatsoenlijke mogelijkheid is overleg met de ICT-afdeling waarin je je bezwaren tegen de (gekozen) schermbeveiliging uitlegt, waarop zij dan evt. een aanpassing kunnen doen die jou voorziet van andere instellingen.

Tijs.
 
Is er dan geen mogelijkheid dat ik mijn muis elke 10 minuten even laat bewegen..of zoiets
 
Nu begin je je echt op een gevaarlijk vlak te begeven: Men heeft voor je ingesteld dat (blijkbaar) elke x minuten van afwezigheid de schermbeveiliging actief wordt, hoogstwaarschijnlijk om je gebruikersaccount én je bestanden te beveiligen tegen langslopende hackers/collega's etc.

Nu wil jij dat blijkbaar omzeilen. Hiermee ga je helemaal voorbij aan de redenen die de ICT-afdeling bedacht heeft bij de schermbeveiliging, en dus is dan je account niet beveiligd en je bestanden ook niet.

Ik heb wel een paar ideeën daarbij hoe je dat technisch zou kunnen doen, maar die informatie ga je niet van mij krijgen. Zie de eerste paragraaf waarom niet.

Tijs.
 
muis elke min laten bewegen

muis kun je elke min laten bewegen
door

op de muis een viborator te te plakken
muis er aan vast plakken
of een tril plaatje er onder te leggen

maar ja wat dnties zegt
ict stelleen de pc zo in dat het beveiligt blijft voor 3de
dat niet iemand op jou pc bedrijf gegevens loopt te stelen
in bijzonder is als ik ict op dat bedrijf ben waar jij werkt zorgde ik er voor dat je de zelfde dag nog ontslagen wordt voor dit soort acties
:p:p:p:p:p
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel een paar ideeën daarbij hoe je dat technisch zou kunnen doen, maar die informatie ga je niet van mij krijgen. Zie de eerste paragraaf waarom niet.

Antwoord is hier te koop :d. Maar even zonder gekkigheid, er zijn altijd mogelijkheden besef alleen wel dat je daarmee waarschijnlijk de ICT regels overtreed zoals tijs al zij.
 
Het zal een policy van het bedrijf zijn. Mogelijk hangt er zelfs een certificering aan vast met betrekking op een goede security. (ISO 27001)
http://www.iso.org/iso/catalogue_detail?csnumber=42103

Het bedrijf kan dan met een steekproef een controle krijgen al dan wel of niet aangekondigd.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast is deze instelling gewoon voor je eigen veiligheid. Het account waar je op werkt is waarschijnlijk jou persoonlijke account waar je verantwoordelijk voor bent. Dus zodra een vriendelijke collega via jou account gaat hacken is dat jou verantwoordelijkheid Zodra een vervelende collega jou directeur de huid vol scheld vanaf jou account... is dat jou verantwoordelijkheid.
Want bewijs jij maar eens dat je dat niet geweest bent. systeembeheer ziet alleen jou account en niet de persoon die aan het toetsenbord zat.

Ik loop nooit van mijn bureau weg zonder mijn machine te vergrendelen. Nu ben ik mede verantwoordelijk voor het beleid dus moet ik ook het goede voorbeeld geven. Maar ook al was ik dat niet zodra ik mijn monitor niet meer kan zien kwa beeld moet mijn machine vergrendeld zijn. en al helemaal op het werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan