scherminstellingen of lettergrootte wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Berichten
2
Mijn dochter heeft de oude pc gekregen om wat mee te knoeien, zodat ze onze pc niet om zeep helpt. Normaalgezien krijg ik de meeste probleempjes opgelost, maar bij onderstaande foto heb ik geen idee waar ik moet gaan zoeken.
[smallimg]http://i42.tinypic.com/1zmo8ya.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://i43.tinypic.com/e13nfm.jpg[/smallimg]
(Ik nam een foto van het scherm, omdat een printscreen in n paint doc plakken en op usb zetten niet zo eenvoudig is als je het op de tast moet doen)
(ik tik dit even uit op onze laptop met Windows7)
Zoals je ziet is de lettergrootte erg klein, terwijl de pictogram grootte vrijwel onaangepast blijkt. Gewoon de beeldresolutie wijzigen is dus geen oplossing. De tabbladen en bijhorende woorden zijn ook te klein om even wat rond te zoeken en wat dingen aan te klikken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit terug naar de gewone instelling omzet? Mijn dochter heeft geen idee hoe ze op dit resultaat is uitgekomen. Ik zou het zelf kunnen opzoeken met een xp-pc naast me, maar daar hebben we er dus maar eentje van...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
6666.jpg

Je kunt even kijken naar; Configuratiescherm - beeldscherm instellingen - vormgeving - geavanceerd.
Daar kan je zoeken naar een van de dingen die het kunnen veroorzaken,

Je kan ook kijken of het standaard Windows XP Thema nog aanwezig is door; Configuratiescherm - beeldscherm instellen - kijk afbeelding
Staat hij op Windows XP (aangepast) net als bij mij, dan kun je hem via het het pijltje in het zwarte ovaaltje selecteren, je moet Windows XP hebben.

suc7
 
gebruikers,
bedankt voor de reacties.

Ik heb er vanochtend nog wat op zitten klooien, zelfs het Windows vergrootglas erop toegepast maar alles bleef onleesbaar. Dat maakte het onmogelijk om een aantal instellingen proberen te wijzigen.
Ik heb Windows xp uiteindelijk opnieuw geïnstalleerd. Misschien wat ingrijpend, maar in mijn geval niet zo erg en zeker sneller dan op de tast zitten zoeken naar de juiste instelling voor de lettertypes/groottes of resolutie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan