Schermpje bij opstarten cd / dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijtje

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2003
Berichten
101
Normaal als ik een cd of dvd op start krijg ik zo'n opstart schermpje met 'wat wil je doen??' Sinds kort gebeurd dat niet meer en kan ik hem alleen nog via verkenner opstarten. Weet iemand hoe ik dit wer terug krijg????
Windows XP
 
In verkenner op je drive gaan staan -> rechtsklik eigenschappen->tabblad Automatisch afspelen -> Type selecteren -> Vragen welke actie ik wil uitvoeren aanzetten.
 
Ik neem aan dat je alle verschillende opties (muziek, afbeeldingen, films enz) op vragen hebt gezet. Misschien heb je hier wat aan.
 
Fijn dat je me wilt helpen...
Mijn engels is niet zo best, begrijp ik het goed dat ik dat moet downloaden en dat dan het probleem opgelost zou kunnen zijn????
 
Nee, je moet in het windows register kijken of de bepaalde waarde goed staat ingesteld. Maar ik weet natuurlijk niet of je daar genoeg kennis voor hebt. De procedure is: start -> uitvoeren -> regedit <enter> en dan naar het pad: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Als daar een waarde staat NoDriveTypeAutoRun REG_DWORD 0x00000095 (149) is alles goed en moet er een andere oplossing gezocht worden. Zo niet deze waarde aanmaken / aanpassen en kijken of dat helpt. Kijk anders eens hier.
 
Laatst bewerkt:
zijn dat eigengebrande cd's?
 
Nee maakt niet uit hij doet het bij alle cd / dvd's niet....

Ik wilde herstel cd van XP erin gooien en dan de boel repareren want rommelen in het register ben ik niet zo kapot van maar dan krijg ik ook een foutmelding dus er zit wel meer fout ben ik bang.... :confused:
 
Laatst bewerkt:
kan je een herstelpunt terugzetten?
 
Das een goeie dat kan ik van de week wel eens proberen. Dank je!!!! :thumb:
Je hoort het tegen die tijd wel....
 
yw

hoop dat het lukt

greetz
H
 
hackerfrans zei:
Nee, je moet in het windows register kijken of de bepaalde waarde goed staat ingesteld. Maar ik weet natuurlijk niet of je daar genoeg kennis voor hebt. De procedure is: start -> uitvoeren -> regedit <enter> en dan naar het pad: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Als daar een waarde staat NoDriveTypeAutoRun REG_DWORD 0x00000095 (149) is alles goed en moet er een andere oplossing gezocht worden. Zo niet deze waarde aanmaken / aanpassen en kijken of dat helpt. Kijk anders eens hier.

Bovenstaande waarde staat er inderdaad bij en nog 2 andere..... Dus dat zou dan goed moeten zijn????? :eek:
 
Ik heb dat artikel bekeken :shocked: , en vergeleken met mijn register, heb nog niks veranderd (durf nog niet).... Bij f staat bij mij na een rij nullen 95. Zit m daar de fout????

Ik verander het pas als ik het zeker weet, ik snap er namelijk de ballen niet van en dan doet hij het straks helemaal niet meer.... :eek:

Hellup.... :D
 
Die registerwaarde staat goed, daar hoef je niets aan te veranderen.
 
zelfde probleem

Hier hetzelfde probleem en alles al nagelopen. nog steeds geen verandering. alles staat op "vraag mij elke keer welke actie ik wil uitvoeren".
In het register staat ook alles goed.
wat nu ?
 
Dit is alles wat ik weet:
Oplossing 1

Rechtsklik op het cdromdrive icon en kies eigenschappen.
Kies de autoplay tab en kies de gewenste actie voor elk type schijf.

Oplossing 2

Ga naar registry editor dmv regedit. Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom
Dubbelklik op de autorun waarde en wijzigen, type 1 voor de waarde.
Als die er niet is maak je hem door op Edit te klikken dan op Nieuw dan op DWORD value en typ bij de naam “Autorun” en alsnog voorstaande.
Log op nieuw in.

suc6
 
hehe zei:
Dit is alles wat ik weet:
Oplossing 1

Rechtsklik op het cdromdrive icon en kies eigenschappen.
Kies de autoplay tab en kies de gewenste actie voor elk type schijf.

Oplossing 2

Ga naar registry editor dmv regedit. Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom
Dubbelklik op de autorun waarde en wijzigen, type 1 voor de waarde.
Als die er niet is maak je hem door op Edit te klikken dan op Nieuw dan op DWORD value en typ bij de naam “Autorun” en alsnog voorstaande.
Log op nieuw in.

suc6
:(
Beide oplossingen staan goed maar hebben geen effect, ik snap er helemaal niks van....
 
Moeilijk,

Ik hoop dat iemand nog een tip van de sluier kan oplichten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan