Schermresolutie blijft fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hilde019

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Ik heb een beeldscherm ACER X222W. Sinds vanmorgen is de resolutie van mijn scherm veranderd. Wat ik ook probeer, ipv vierkant zijn mijn ikoontjes rechthoekig, ik krijg dus geen "juist" beeld meer.

Tevens komt er een melding dat er nieuwe hardware gevonden is van NVIDIA RIVA TNT2.

Als ik die probeer te installeren.vraagt hij naar nv4.sys en wordt de download stopgezet..
.
Ik heb dan ook geprobeerd om die driver down te loaden van de site van NVIDIA maar dat lukt ook niet.
.
Voor de rest is mijn beeld perfect maar ik krijg het niet juist afgesteld, wat nu? Help!:shocked:

Ok, maar kun je mij stap voor stap uitleggen hoe ik dat moet doen zodat ik geen stommiteiten bega?:)

1 Juiste drivers downloaden

2 start> config scherm > add remove programs > nvidia verwijderen

3 Nieuwe drivers installeren

ja want als je eerst drivers download en daar na weer verwijderd!

toch??

volgens mij zei ik downloaden en niet installeren.

edit: dit om te voorkomen dat als je je geinstalleerde drivers ga verwijderen je half internet moet gaan afstruinen met een slechte resolutie om de juiste te vinden

Laatst bewerkt:
Als ik het opnieuw probeer te installeren krijg ik volgende foutmelding:

The NVIDIA setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.

En gedaan met installeren!:(

is een verschil met ati dan.

daar installeerd die automatisch.(nvidea ook?)
dus dan zou je ze ook weer kwijt zijn

verder no hard feelings hoor:thumb:

is een verschil met ati dan.

daar installeerd die automatisch.(nvidea ook?)
dus dan zou je ze ook weer kwijt zijn

verder no hard feelings hoor:thumb:

Oh bedoel je dat... Ja dat zou kunnen (ik wil altijd een bestand hebben om te bewaren)

Maar ik zie dat het niet gelukt is en zo te zien heb je de foute drivers gedownload.

Als ik het opnieuw probeer te installeren krijg ik volgende foutmelding:

The NVIDIA setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.

En gedaan met installeren!:(

Welke videokaart heb je eigenlijk? Weet je zeker dat je de juiste drivers gebruikt?

Op de site van NVidia kan je ook kiezen voor het opsporen van de juiste drivers voor jou kaart. Optie 2 is dat. Probeer dat eens.

Hoi, allemaal bedankt voor jullie hulp!

Het is gelukt, wel nadat ik de oudere driver 66.93 heb downgeload en geïnstalleerd!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan