schermweergave kleiner dan omvang scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
voor mijn oude schoonmoeder kocht ik tweedehands een oude compaq-laptop met windows98. ze gebruiikt deze om standalone spelletjes te doen, heel eenvoudig dus.
het veld waarin het spel wordt getoond, is de helft van wat het zou kunnen zijn. dat geldt al vanaf het eerste begin. hoe kan ik het spel beeldvullend maken (dat moet kunnen wat het spel speelde ze eerder op een andere pc wel op volledig scherm).
wie helpt?
hti

en scherm aan passen met de knopjes op je monitor??
en een resolutie probleem??
wel de goeie drivers geinstalleerd???

Als ik het goed begrijp heb je je venster gemaximaliseerd en toch zie je nog steeds je bureaublad achtergrond ?

Kun je het venster wel groter maken door op de randen te gaan staat en ze uitte rekken ?

Groeten Marcel

Als ik het goed begrijp heb je je venster gemaximaliseerd en toch zie je nog steeds je bureaublad achtergrond ?

Kun je het venster wel groter maken door op de randen te gaan staat en ze uitte rekken ?

Groeten Marcel

heb ik geprobeerd, werkt niet. het heeft echt iets met instellingen te maken!

Wat is het precieze type van de laptop ?
Compaq...........

Staat in je apparaatbeheer alles goed (Zonder uitroeptekens enzo)

Wat voor resolutie heb je ingesteld staan bij je beeldscherm eigenschappen ?

Groeten Marcel

Wat is het precieze type van de laptop ?
Compaq...........

Staat in je apparaatbeheer alles goed (Zonder uitroeptekens enzo)

Wat voor resolutie heb je ingesteld staan bij je beeldscherm eigenschappen ?

Groeten Marcel

het is een compaq. verder kan ik je niet informeren want de laptop staat bij mijn schoonmoeder, 110 km van mij vandaan

verder kan ik je niet informeren want de laptop staat bij mijn schoonmoeder, 110 km van mij vandaan
Dan wordt het erg lastig om je verder te helpen.
Bepaalde gegevens zal ik moeten hebben om hiermee verder te gaan :)

Groeten Marcel

Dan wordt het erg lastig om je verder te helpen.
Bepaalde gegevens zal ik moeten hebben om hiermee verder te gaan :)

Groeten Marcel

ik kom hier over een paar weken op terug. kun je me wel aangeven waar ik (in het configuratiescherm?) moet kijken om jou van de juiste gegevens te voorzien zoals resolutie en zo?

kun je me wel aangeven waar ik (in het configuratiescherm?) moet kijken om jou van de juiste gegevens te voorzien zoals resolutie en zo?
Zal ik later ven uitleggen voor je.

Groeten Marcel

staat typfoutje in tekst, begrijp ik het goed dat je nog met een nadere reactie komt en mij vertelt wat je wilt weten en hoe ik dat kan vinden?

Ja je hebt het goed begrepen :)

groeten Marcel

Kun je de bovenstaande quote nog even beantwoorden ?

-1- Voor de beeldschermresolutie ga je via je Configuratiescherm naar Beelscherm, hier heb je ergens een tabje waar de schermresolutie is ingesteld, waar staat deze op ingesteld ?
-2- Bij je apparaatbeheer kun je komen door ook weer naar je Configuratiescherm te gaan, vervolgens kies je voor Systeem, hier zul je een tabje Apparaatbeheer zien.
Kijk of hier uitroeptekens of andere waarschuwingen staan.
-3- Het zou fijn zijn als je in Apparaatbeheer de plusjes openklapt die met Beeldscherm en/of videokaart te maken hebben en hiervan een screenshotje post.
-4- Ook zou het merk/type van de laptop het allemaal iets eenvoudiger maken om dit op te lossen, ik weet dat het een Compaq is maar wat is het precieze type ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:

-1- Voor de beeldschermresolutie ga je via je Configuratiescherm naar Beelscherm, hier heb je ergens een tabje waar de schermresolutie is ingesteld, waar staat deze op ingesteld ?
-2- Bij je apparaatbeheer kun je komen door ook weer naar je Configuratiescherm te gaan, vervolgens kies je voor Systeem, hier zul je een tabje Apparaatbeheer zien.
-3- Het zou fijn zijn als je in Apparaatbeheer de plusjes openklapt die met Beeldscherm en/of videokaart te maken hebben en hiervan een screenshotje post.
-4- Ook zou het merk/type van de laptop het allemaal iets eenvoudiger maken om dit op te lossen, ik weet dat het een Compaq is maar wat is het precieze type ?

Groeten Marcel

ik ga over paar weken weer naar mijn schoonmoeder met je overzicht erbij, ik houd je op de hoogte. bedankt!

Groeten Marcel

ik heb afgelopen weekend gedaan wat je vroeg.
het gaat om een presario 2100

de beeldschermresolutie is 640x480. ik heb deze op 1023x768 gezet maar na opstarten was de oude resolutie weer terug
bij apparaatbeheer stonden inderdaad vraagtekententjes (geel). ik kon geen screenshot maken want er zit geen printer bij.
wel zou ik iets (opnieuw) moeten installeren maar ik had geen cd beschikbaar en verbinding met internet is er daar niet.
het zou gaan om een VGA monitor.daarvoor was installatie nodig.

echt opschieten doet het niet he? volgende maand ga ik er weer heen.
wie weet komen we er dan samen uit.

htil

Screenshot kun je maken door op de printscreen knop te drukken [PrintScrn] op je toetsenbord.
Vervolgens kies je in een tekenprogramma (bijv. paint, photoshop o.i.d.) voor plakken [CTRL+V] en vervolgens kun je het opslaan als een jpg of bmp en hier posten.
Maar ik heb wel een aardig beeld wat er aan de hand is.
Je hoort nog van me.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal drivers gevonden voor Windows95/98, je zal zelf moeten proberen welke de goede is.
Stuur me even een pb met je emailadres dan kan ik ze mailen naar je.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan