Schermweergave LCD scherm laptop n

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartvd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2012
Beste,

Ik ben in bezit van een Toshiba Satellite l670D-10E laptop.
Nu heb ik de laatste 3 maanden last van het volgende probleem :

Het beeldscherm heeft in 80% van de gevallen een kleurafwijking op het scherm.
Het beeld in nog wel “zichtbaar”, maar niet echt meer duidelijk. Ik heb een foto als voorbeeld bijgevoegd.
Als ik hem soms de volgende dag op start is er niks aan de hand.
Als ik een externe monitor of tv via HDMI aansluit is het beeld ook in orde. De videokaart kunnen we volgens mij dus uitsluiten.
Het probleem moet dus in het LCD scherm of naar de kabel van moederbord naar LCD scherm bevinden lijkt mij.
De kabel lijkt mij het meeste in de buurt komen omdat het soms wel soms niet is.

Wat denken jullie? En waar kan ik zo'n kabel of beeldscherm goedkoop scoren...

Grtz!
Bart

toshiba scherm klein.jpg

Hallo

"of beeldscherm goedkoop scoren"

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_kw=l670D&_kw=tft&_sc=1&_sop=15

De datakabel tussen motherboard en t.f.t. paneel is voor mij niet 1,2,3 te vinden.

Fabrikant zelf proberen ???

Persoonlijk denk ik een "defekt" t.f.t. paneel. (fouten indien warm wordt.)

Een defekte datakabel geeft meestal andere symptomen.

Je zou ook kunnen werken met de laptop op een stabiel oppervlak.

Als de laptop dan "verkeerd" beeld geeft , uitschakelen zonder tf.t. paneel te bewegen.

Als na afkoelen de symptomen weg zijn , is het zo goed als zeker een defekt t.f.t. paneel.

Je zou uiteraard ook eens kunnen controleren of de datakabel "motherboardzijde" wel nog goed is ingeplugd. (deze desnoods eens in/uitpluggen)

Een defekte datakabel valt meestal door de mand , als je het t.f.t. paneel beweegt.

Het blijft een fifty/fifty kans , wat er nu precies defekt is ....

De door u genomen foto blinkt ook niet echt uit in duidelijkheid.

Je had beter b.v.b. een t.v. testpatroon op de achtergrond gehad.

Peter

Laatst bewerkt:
Heej bedankt voor je reactie.

Scherm had ik inderdaad ook al gevonden, kabel is wat moeilijker. Ik heb Toshiba al gecontacteerd hiervoor.

Dan wat extra info over de storing:
Het scherm is al bij 'koude' opstart verkeerd. Dus heeft niks te maken met warm worden.
Er word ook 90% mee op een vlakke ondergrond (lees: tafel) gewerkt.
Ik heb de kabel op het moederbord al gecontroleerd, zat er goed in. Voor de zekerheid, zoals je zei, de stekker even los en terug vast gemaakt.
Helaas hiermee geen resultaat.

Als het aan de kabel zou liggen, dan zou je bij het bewegen van het scherm inderdaad verbetering of verslechtering moeten zien. Dit is niet zo.

IK krijg er de laatste week niet eens meer goed beeld uit, enkel slecht.
De laatste keer dat er goed beeld uit kwam was het volgende :
Opgestart met slecht beeld.... na een tijdje werken uit het niets weer goed beeld, dit zonder bewegen van beeldscherm.
En na een tijdje werken ineens weer slecht beeld, ook dit zonder bewegen van het scherm.
Dit is de laatste keer geweest dat ik er goed beeld uit gehad heb. Sindsdien alleen maar slecht beeld

Dus toch het scherm zelf dan?
Heb nog even een foto bijgevoegd samen met de originele link

Grtz,
Bart

Deze link is originele test

En dit is de foto
toshiba scherm 2 klein.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo

--> Dit is nu eens een twijfel geval , en 100% zeker ben ik niet <--

Er van uitgaande dat deze laptop stofvrij is , en voor de rest technisch volledig in orde ...

Gok ik met deze symptomen , dat het geheugen op het t.f.t. paneel defekt is.

Dit kun je niet los vervangen , je dient dus het ganse t.f.t. paneel te vervangen.

"Dus toch het scherm zelf dan?" --> Ja , maar niet met 100% zekerheid.

Peter

Hoi,

Weer bedankt voor je reactie.
Laptop is stofvrij, heb dit al gecontroleerd bij het loshalen van de kabel.

Tja ik zal ik ook moeten gokken. Maar de laptop is nét 2 jaar oud en werkt nog perfect!
Een nieuw beeldscherm is rond de 70-80 euro, daar heb ik geen nieuwe laptop voor!

Een kabel is al snel 50 euro... dusja... toch eerst beeldscherm vervangen dan maar?

Hallo

Indien er geen speling op de scharnieren is (kans op toch een beschadigde datakabel t.f.t./motherboard).

Zou ik het risico nemen...

Controleer 2x of het t.f.t. paneel dat je aanschaft wel degelijk compatibel (past) voor deze p.c.

Kontakteer uiteraard eerst de verkoper alvorens deze aan te schaffen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan