schiet mijn voeding tekort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Berichten
148
Hallo allemaal,

sinds ik een zwaardere videokaart in mijn systeem heb zitten valt me op dat ik vaker vastlopers heb of problemen met opstarten.
Nu denk ik zelf dat misschien mijn voeding wat te klein is voor mijn systeem.

ik heb een asus a8n sli-deluxe moederbord
3000+ AMD atlon 64 bit processor
2 x 512 mb kingston duel channel pc 3200 geheugen
1 x sata hitachi 160 gig HD
1x externe freecom 250 gig HD
xfx 7900 GT pci kaart

standaard geleverde voeding van mijn Asus kast.
dit is een 360 watt voeding.
als ik in mijn bios kijk zie ik twee waardes staan bij het geleverde volt.
nu ben ik zelf niet zo technisch en zegt het mij niet zo veel. Maar het lijkt mij dat mijn voeding niet de waarde kan geven die hij zou moeten geven volgens de linker getallen.

ik zou zeggen bekijk de afbeelding even.
 

Bijlagen

  • volt.jpg
    volt.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 45
De tolerantie ligt binnen de 5%, Ik zou me daar niet druk over maken.
 
Ik heb veel last van blauwe schermen, het vastlopen van mijn pc. Waar zou dat dan aan kunnen liggen? als het niet de voeding is.
 
Misschien warmte. Is alles goed stofvrij van binnnen, vooral ook de koeler van je processor?
 
de warmte is wel normaal. dit controleer ik dan via everest home edition.
schoonmaken doe ik 2x per jaar, soms 1 x
lijkt mij toch ook wel genoeg?
 
Ik heb veel last van blauwe schermen, het vastlopen van mijn pc. Waar zou dat dan aan kunnen liggen? als het niet de voeding is.

Noteer de foutcode, op deze blauwe schermen, eens en post deze even. Zal gemakkelijker zijn om fouten te trachten te verhelpen.
 
Volgens mij kan het hier wel aan de voeding liggen, 360watt voor een 7900GT is toch wat magertjes, zeker als de voeding nog eens van een "minder" merk is. Voedingen die standaard bij een kast zitten heb ik nooit vertrouwd. Wat is het merk van die voeding en wat heb je betaald voor die kast + voeding?
 
Als je blauw scherm krijgt kan het ook je ram geheugen zijn.
Doe als je kan is een mem test :thumb: ( en als je tijd heb want het duurd behoorlijk lang :love: )
 
ik heb 2x een melding opgeschreven.
de stop codes waren: 0x0000009c (0x00000004, 0x805461f0, 0xb2000000, 0x00070f0f)

de tweede 0x000000 EA (0x855e8770, 0x85fa0f60, 0xf7a17cb4, 0x00000001)

de asus kast plus voeding heb ik bij alternate gekocht voor 69 euro. ongeveer 2 jaar geleden.
als ik mijn geheugen test via everest home edition dan lijkt het allemaal wel goed te zijn.
 
De eerste foutcode zou kunnen te maken hebben met een onstabiele voeding. Kijk eens naar de verschillende codes http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455/last/

De tweede kan te maken hebben met de videokaart, maar kan dus ook instabiele voeding zijn en zo je videokaart niet goed doet functioneren. Enfin, bekijk uitleg van de codes maar even op die site.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan