Schijf blijft bezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Als ik de computer opstart blijft soms de harde schijf lange tijd doordraaien. (Als ik taakbeheer opstart zie ik bij processen csrss.exe bovenaan staan. Iemand een idee wat dat is, want onder beschrijving staat niets. Het geheugen verbruik van dat bestand is 6.072 kb. Na verloop van 5 tot 8 min stopt de schijf en alles weer normaal.

Mijn processor verbruik staat laag. ik kan ook gewoon doorwerken en heb nauwelijks problemen. Alleen de schijf hoor ik maar draaien.

ben nog steeds aan het zoeken voor je of ik nog wat oplossingen vind.

maar als eens een scan gedaan zoals ze in ander topic adviseerden?

Mijn processor verbruik staat laag. ik kan ook gewoon doorwerken en heb nauwelijks problemen. Alleen de schijf hoor ik maar draaien.

dan begrijp ik het probleem echt niet :P

het is toch normaal dat die schijf blijft doordraaien ;)

Al eens volledig gedefragmenteerd?

Natuurlijk blijft de schijf draaien, maar hij is "bezig" met iets. Het lampje van de schijf brand ook volop dan. Dat is niet normaal.

Ja, regelmatig

De virusscanner is up to date, Windows update is helemaal bij.

Laatst bewerkt door een moderator:
De virusscanner is up to date, Windows update is helemaal bij.

wel, kijk hier eens wat csrss.exe juist is en ik zie er echt de boosdoener niet van :confused:

is het trouwens niet altijd dat de schijf "bezig" blijft?

volgens zover ik weet is het toch ook niet zo dat het proces dat bovenaan staat verantwoordelijk is voor dat je harde schijf moet blijven werken of heb ik dat mis?

Hoi,

Ik heb zelf geen vista meer, maar was het niet zo met vista dat bij sommige pc's het indexeren erg veel tijd in beslag neemt bij het opstarten van de pc, wat het geratel van de hd kan verklaren?!:confused:

Je kunt dit regelen volgens mij via configuratiescherm!
Ik weet niet of dit het kan zijn, maar schoot me te binnen! Misschien heb je er wat aan!;)

Als ik de computer opstart blijft soms de harde schijf lange tijd doordraaien. (Als ik taakbeheer opstart zie ik bij processen csrss.exe bovenaan staan. Iemand een idee wat dat is, want onder beschrijving staat niets. Het geheugen verbruik van dat bestand is 6.072 kb. Na verloop van 5 tot 8 min stopt de schijf en alles weer normaal.

Vista is dan op de achtergrond aan het indexeren en defragmenteren. Kan geen kwaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan