schijf C formatteren en opnieuw Windows 98 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tikus

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
De wat oudere PC (voor de kleinzoon) hapert aan alle kanten; zelfs de muiscursor is niet meer in beeld. Erg computertechnisch ben ik niet, vandaar deze vraag.
Kan ik in DOS de C-schijf formatteren om daarna van de CD Windows installeren?

Ja, het kan.
Verander in het BIOS de opstartvolgorde zodanig dat de floppy als eerste word aangesproken, vervolgens pc opstarten met een floppy waar de opstartbestanden opstaan van Windows 98
Je komt na het opstarten met de floppy in DOS terecht, tik nu in: FORMAT C: en geef een enter, je krijgt een waarschuwing dat je de volledige disk gaat wissen, kies vervolgens Ja en geef weer enter (als het nodig is).
Na het Formatteren geef je de C-schijf een benaming.
type vervolgens: D:\setup in en je windows word opnieuw ge-installeerd.
Ervan uitgaande dat de D je cdromspeler is ....

Veel succes

Ja, mits je een Windows 98 CD hebt, en dat de PC van CD-ROM kan opstarten.
Als dat niet zo is moet je een opstartdiskette van Windows 98 hebben, die kan je HIER downloaden.

Bedankt voor de reacties; in de BIOS durf ik vooralsnog niet te komen.

hoeft niet want een pc spreekt eerst de diskette aan en als je de opstartdiskette in de drive doet dan kan je een keuzeb maken: of met cd-ondersteuning of niet.
de eerste keer dat je de diskette gebruikt om de pc te formateren kan dat zonder cd-ondersteuning. de tweede keer als je windows weer opnieuw gaat instaleren dan moet je met cd-ondersteunig gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan