schijf controle

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumerd

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2005
Hallo allen,

Als ik mijn pc opstart voert deze iedere keer een schijf controle uit ik kan deze wel onderbreken maar de keer er na doet hij/zij weer het zelfde.

Nu heb ik me laten vertellen dat dit te maken hebben met spy of adware, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat ik hit man pro gebruik .

Wie kan me helpen, ik word er hopeloos van:(

Cor :confused:

Hallo

Laat deze eens zijn cyclus beeindigen i.p.v. te onderbreken.

Peter

Hoi,

Welke windows versie gebruik je...

Lijkt mij dat er toch ergens een fout steeds optreed bij het afsluiten of tijdens het gebruik van de computer..

Eventueel onder configuratie scherm, systeembeheer en daar logboeken kijken of er ook disk foutmeldingen bij staan.

Groetjes, Dj Viper

Probeer met deze opdracht in uitvoeren/run de "dirty bit"uit te schakelen

"CHKNTFS /X Driveletter:"

En reboot.

ik gebruik XP pro

DjViper zei:
Hoi,

Lijkt mij dat er toch ergens een fout steeds optreed bij het afsluiten of tijdens het gebruik van de computer..

Eventueel onder configuratie scherm, systeembeheer en daar logboeken kijken of er ook disk foutmeldingen bij staan.

Groetjes, Dj Viper

fout meldingen

DjViper zei:
Hoi,

Groetjes, Dj Viper

De foutmeldingen die terug komen zijn: Service Control manger
NTFS schijf

Hoi,

Begint er op te lijken dat je een on herstelbare fout hebt op je harddisk...

Ga eens naar start, uitvoeren en voer daar command in dan op enter sta je in een dosbox.

In de dosbox type je in chkdks /f c:

of eerst zonder de /f dan kun je kijken of er fouten worden gevonden.

dan exit, dosbox weer weg, als je nu opnieuw opstart zal chkdsk zoeken gaan naar fouten... en probeert deze te verhelpen.

Groetjes, Dj Viper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan