schijf D en E

Status
Niet open voor verdere reacties.

manno

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Hallo
Ik heb onlangs mijn windows xp opnieuw geinstalleerd en dat ging wel goed.
En nu staat mijn besturingssysteem netjes op schijf C,
en funktioneerd prima.
Maar schijf D en Schijf E is niks aan gedaan en dus zag ik dat op D en E nog allemaal data staan.
Dus heb ik rechtsklik D geformatteerd en ook schijf E.
En ik wilde vanmiddga een spel installeren op D en krijg een foutmelding dat ie geen toegang geeft en ditem op schijf E.
wie kan mij hier advies geven en btw de letterjes onder schijf D is blauw.
Al vast bedankt,
manno

De blauwe letters duiden aan dat de bestanden op de schijf gecomprimeerd zijn. Dat heeft er niets mee te maken :)
Doe dit eens:
-Start+R
-Compmgmt.msc
-Schijfbeheer

Wat staat er bij de schijven D&E?

Hallo
Sorry, maar ik begrijp niet wat ik hier precies moet doen

zijn de partities D en E actief?
je kunt dit controleren in schijfbeheer.
configuratiescherm>prestaties en onderhoud>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer.
zoniet even actief maken, partitie rechts aanklikken en klikken op "partitie als actief markeren".

Hallo
Ik heb bij schijfbeheer niet kunnen vinden om D en E weer aktief te maken door er rechts op te klikken, alleen schijf C is gemarkeerd en aktief.
De schijf D en E zijn licht blauw en van C donkerblauw weet iemand advies?
manno

dus wel rechtsklikken op het blauwe vak(niet op het wit eronder)

C is donkerblauw omdat dit je primaire partitie is, hierop staat je besturingssysteem.
lichtblauw betekent dat deze partitie een logisch station is, dit staat overigens allemaal onderaan in schijfbeheer.
wat zijn je opties als je de D of E partitie rechts aanklikt?

Hallo
Onder C schijf staat: eigenschappen, verwijderen,
logische station verwijderen, formatteren en stationletter en paden wijzigen.
Onder C staat partitie als aktief markeren maar staat grijs, en dat is dus wat jij bedoelde.
Maar Bovenstaande staat.
En wat schijf D en E betreft hetzelfde maar de optie: "Partitie als aktief markeren" staat er helemaal niet bij.
weet iemand hier iets op?
Alvast bedankt,
manno

je zou kunnen proberen je D en E partitie te verwijderen, je krijgt dan vrije schijfruimte ter grootte van D+E.
als je die vrije ruimte vervolgens rechts aanklikt kun je er een nieuwe partitie van maken, windows maakt hem dan zelf actief.

Hallo
Ik heb nu D en E aktief maar zo gauw ik er op klik vraagt ie om geformatteerd te worden en het heeft ook geen NTFS bestand.
De heeft C schijf wel als enige.
Wat moet ik nu doen?
bedankt,
Manno

opnieuw formatteren en bij de opties kiezen voor "formatteren als ntfs partitie".

Hallo
bedankt voor alle snelle reakties tis me gelukt en kan weer verder.
Bedankt,
mannno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan