Schijf E: geeft geen toegang tot bestandslocatie!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pitzipitzi

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Beste mensen,
Ik heb echt een irritant proleempje.
Ik heb 2 harde schijven in mijn pc en eentje zat dus heel lang verstopt, niet zichtbaar. Nu heb ik hem gevonden en kom ik moeilijk in de mappen omdat ik daar geen toegang op heb.. Dus elke keer als ik een map aanklik moet ik met Beveiliging de machtigingsinstellingen veranderen en dan lukt het wel..
Probleem is dat hij de foto's en andere bestanden niet laat zien en als ik het open staat er :" U bent niet gemachtigd om deze bestandslocatie te openen...." zoiets dergelijks..
Ik probeerde per foto de geavanceerde eigenschappen te veranderen voor machtigingen en dan kan ik de foto wel zien, maar als ik het voor een hele map doe, weigert hij elke keer bij alle bestanden...ofterwijl alleen per foto kan ik het veranderen!
Is hier een andere methode voor?
Kan iemand mij helpen!!!:confused:

Alvast bedankt voor de reactie's!

Was handig geweest als je vermeld had of je Vista of XP hebt.

Heb je XP, en zijn die bestanden niet van belang voor andere gebruikers van je pc maar alleen voor jou, wordt dan kun je hier lezen hoe je Eigenaar kunt worden van de bestanden.
Je hoeft dan niet meer rechten te gaan toekennen, want die heb je (als (mede-)administrator op je pc) automatisch dan.

Mocht je Vista hebben, dan zijn andere instructies van toepassing. We horen het wel als je Vista blijkt te hebben.

Succes,

Tijs.

Ok, daar kan het ook.
Rechtsklik op een leeg stuk van je bureaublad, en kies Nieuw -> Snelkoppeling
Vul in als opdrachtregel: CMD.EXE
Zodra de snelkoppeling is gemaakt, rechtsklik erop, en kies voor Uitvoeren als Administrator
(je zult zo'n Doorgaan vraag krijgen, kies Doorgaan).
Nu de volgende commando's per stuk uitvoeren in het CMD.EXE venster en (per stuk) laten uitvoeren door op de Enter-toets te drukken na intypen (de E: aanduiding aanpassen aan de schijfletter waar het bij jou over gaat!):
cd /d E:\
takeown /F * /R /A /D J
cacls * /T /E /C /G administrators:F

Kijk of je daarna wel alles kunt op de E: schijf (of welke schijfletter dan ook die je in de eerste regel in het CMD.EXE venster hebt aangegeven).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hij zegt nu aan het eind:
Het gegevensgebied dat aan een systeemaanroep is doorgegeven, is te klein.

Ik kijk nu weer in het E: maar ik zie dat alles de map documenten weg is!

hoe kan dit?

Ik heb de documenten weer gevonden maar ik krijg weer pictogrammen en het laat geen bestand zien omdat hij zegt:
"Deze afbeelding kan niet worden geopend omdat u niet gemachtigd bent om de bestandslocatie te openen."

...

[...]Het gegevensgebied dat aan een systeemaanroep is doorgegeven, is te klein.[...]

Hum, lekker vage melding! Ik heb die commando's zelf getest, heel vervelend dat het bij jou niet lukt. Lijkt (gegeven de melding) op een probleem binnen (de werking van) Vista! :(

Ok, over een andere boeg dan maar:
Geciteerd uit: deze link, even aangepast naar de E: schijf:
U opent het Verkenner-venster Computer en u klikt de E-schijf aan met de rechtermuisknop. Kies de optie Eigenschappen. Klik nu het tabblad Beveiliging aan en vervolgens op de knop Geavanceerd drukt. Er springt een venster open met geavanceerde beveiligingsinstellingen. [...]Verder ziet u de sectie Eigenaar wijzigen in, alwaar de andere gebruikeraccounts van deze Vista-pc worden getoond. Klik op de knop Bewerken om aan te geven dat E: een nieuwe eigenaar gaat krijgen, te weten de groep Administrators.
Om er voor te zorgen dat de groep Administrators niet alleen de eigenaar wordt van de wortelmap van E:, plaatst u een vinkje voor het veld Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen. Daarna op OK klikken en de hele E-schijf krijgt een andere eigenaar.

Ok, dan de commando's uit mijn eerder instructie, met uitzondering van het takeown command.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de tips,
alleen het heeft niet geholpen, toen ik het net ging veranderen voor administrators gaf hij ook heel vaak bij documenten aan, er is een fout opgetreden...

Ook na de commando's kreeg ik weer hetzelfde bericht..:(

Wat ik niet snap is als ik naar de documenten ga, en een foto aanklik waarvan ik nu nog alleen het standaard windows pictrogram zie, bij eigenschappen de beveilingsinstellingen verander en administrator toepas, ik de foto wel kan zien daarna!
Is er geen optie om dit bij een hele map te doen?

Laatst bewerkt:
Klik even op mijn nickname ("dnties") links van dit bericht, en kies voor Stuur E-mail naar dnties.
Zet daar even minstens je e-mail adres in en liefst ook je MSN-naam.

Dan zullen we even kijken wat er aan de hand is, en terugmelden aan het forum wat daaruit gekomen is.

Tijs.

We gaan zo dadelijk (als jij ook online bent op MSN, ik heb je zojuist toegevoegd), kijken waar je nu precies de rechten van wilt hebben en wat daar misgaat.

Tijs.

Ok, tussenstand/eindstand van zaken:
De harde schijf staat op overlijden (piepende geluiden bij bestandsacties).
Rechten geven reageerde waarschijnlijk daarom 'vreemd'.

Bestanden gered uit de Mijn Documenten map van de XP-gebruiker naar een (gelukkig erg snelle) TrekStor externe harde schijf. Misschien 1% dataverlies t.o.v. de originele map.

Roni is tevreden met het resultaat en ik ook.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan