Schijf elders geinstal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave The Rave

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Hoi,

Bij een vriend lukte het niet om XP Pro op zijn schijf te krijgen!!

Bij mij op de pc lukte het wel.

Nu herkent zijn pc de schijf wel en leest ook wat er op staat maar hij start er niet van op.

Is dit wel mogelijk??

Groetjes Dave.

Sorry, maar ik snap het verhaal niet. De pc leest wat er op de schijf staat maar start er niet van op...??

ja de installatie heeft op mijn pc plaatsgevonden.

En op zijn pc ziet hij alles maar hij start er niet vanop.

hij heeft waarschijnlijk geen boot.

die staat nog op mijn pc.

Het zal het tijdstip zijn,maar ik kan er niets van maken.
Graag het probleem nog wat duidelijk(er) maken.
Stap voor stap.

Laatst bewerkt:
hij bedoeld denk ik dat hij xp op zijn computer heeft geinstalleerd, daarna de schijf er uit geschroeft heeft. Onder ze arm heeft mee genomen naar een vriend en hem er daar ingeschroeft. Vervolgens ziet de computer van die vriend wel wat er op die schijf staat, maar die computer start er niet van op.

Wat is eigenlijk de melding die je krijgt als hij opstart ?? en zitten er nu één of twee schijf(en) in de computer ??

Er worden wel dingen specifiek voor een computer weggeschreven tijdens installatie. Dus kan best problemen opleveren ..

XP kan niet zo heel goed tegen dit soort dingen dus of dit gaat lukken is nog maar zeer de vraag.

Had je de bewuste HD thuis als c partitie gemaakt en daar XP op geïnstalleerd? Staat hij bij je vriend ook als c bekend?

Waarom wil bij hem XP trouwens niet installeren, komen er nog foutmeldingen?

Is zijn pc wel snel genoeg voor xp ?
heb je na het overzetten een repair gedaan van xp om hem op die pc te laten werken ?

Okee een paar dingen.

Ik denk inderdaad dat er op een andere partitie is geinstalleerd.

de pc is wel snel genoeg, want op zijn 'oude' harde schijf heb ik ook XP Pro al eens geinstaleerd en daar werkt hij nu nog mee.

Maar die versie is Engels en wilde we er nu de Nederlandse opzetten.

De melding die hij krijgt is waarvandaan hij wil booten en dan een keuze menu met de cdrom's en de schijven(oude en nieuwe). Ik had dat schermpje nog nooit gezien, het was niet het normale menu voor bv 2 x XP.

Geplaatst door Dave The Rave
De melding die hij krijgt is waarvandaan hij wil booten en dan een keuze menu met de cdrom's en de schijven(oude en nieuwe). Ik had dat schermpje nog nooit gezien, het was niet het normale menu voor bv 2 x XP.
Is inderdaad wel apart zo'n uitgebreid menu, maar is waarschijnlijk een bootmenu van het moederbord, dus nog voordat windows bekeken wordt. Wat gebeurd er als je voor de juiste cd-rom kiest in dat menu? Waarschijnlijk wordt windows dan gewoon geïnstalleerd.

Dan gaat hij de setup wel opstarten, maar dan krijg ik weer dat zwarte scherm met dat streepje linksboven.

Hij zou dan door moeten gaan naar de installatie procedure maar dat doet ie niet.

Gr Dave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan