schijf foetsie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sarvo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Na een verse installatie van windows had ik nog 2 HD's, nu nog maar 1, ééntje is spontaan verdwenen.

Ik heb één hd van 160GB en één van 120.
De 160 is 2x80 striped op een s-ata raidcontroller pci, de 120 GB is een schijf die op de s-atapoort op het mobo zit.

Ik heb de raidcontroller al eens verwijderd, maar de goede wordt daarna nog steeds niet gevonden...

Heb je geen diskette bij het moederbord gekregen, daar staat de "goede driver" voor je S-Ata schijf op.
Als je je PC opstart met die diskette erin, worden de drivers automatisch goed geinstaleerd.

Groeten Oossie

Of even na de site van de maker van je moederbord en daar de nieuwste sata-drivers ophalen voor jou moederbord.

Daar begint het probleem al...

Ik heb dus 2 s-ata controllers, één op het moederbord en één op een pcikaart.

Windows staat op de schijven van de pcikaart. Als ik windows wil installeren, geef ik netjes de stuurprogramma's voor de pcikaart op. De drivers voor de onboard controller kan ik dan niet meer installeren.
Dat hoeft ook niet, want de onboardcontroller draait net zo goed op de drivers van de pcikaart.

Ik zie net dat de schijf ook niet meer in de BIOS gedetecteerd wordt. Ik heb de voedingskabel al goed aangedrukt en gekeken of de s-ataconnectors nog goed zitten en dat lijkt goed te zijn.

Als je de PCI kaart verwijderd, en dan na de instalatie van windows deze toevoegd, dan moet het toch goed gaan?

Groeten Oossie

Dat kan niet want zijn Windows installatie loopt via de PCI kaart

Geplaatst door Sarvo
Daar begint het probleem al...

Ik heb dus 2 s-ata controllers, één op het moederbord en één op een pcikaart.

Windows staat op de schijven van de pcikaart. Als ik windows wil installeren, geef ik netjes de stuurprogramma's voor de pcikaart op. De drivers voor de onboard controller kan ik dan niet meer installeren.
Dat hoeft ook niet, want de onboardcontroller draait net zo goed op de drivers van de pcikaart.

Ik zie net dat de schijf ook niet meer in de BIOS gedetecteerd wordt. Ik heb de voedingskabel al goed aangedrukt en gekeken of de s-ataconnectors nog goed zitten en dat lijkt goed te zijn.

Reset je Bios eens!?

En zit er een Bios op je PCI kaart?

Heeft er niks mee te maken, het heeft voorheen altijd gewerkt.

Misschien een domme opmerking c.q. vraag? heb je een IRQ conflict? Blijf het een vreemd verhaal vinden.

Groeten Oossie

Dit is ongelooflijk!
Vanmorgen legde ik mijn vinger op de harde schijf om te kijken offie het überhaupt nog doet... en wat gebeurt er... windows start niet meer op... blijkt m'n schijf weer aanwezig te zijn! Ik wist niet dat handleggen ook op pc's werkte... :D
Het was alleen een kwestie van even in de bios instellen dat ik van m'n striped wilde starten en alles is weer okee!
Gelukkig maar, want er staan nog 24 dvd's op de schijf om te branden :evil:

@Sarvo, als hier weer eens iets niet werkt zoals het moet, kan ik je dan mailen?:D

Branden die handel

Groeten Oossie

Ik ben er uit!
Het is inderdaad de voedingskabel, daar zit een heel klein beetje speling in. Helaas heb ik geen pluggen meer over, dus tijd om een nieuw verloopstuk aan te schaffen.

Blij dat je het defect gevonden hebt. Kun je de connector niet strakker krijgen door de koperen busjes met een tangetje kleiner te maken?

Groeten Oossie

Ja, zal wel lukken, maar dat doe ik dan wel als ik meer ruimte en vooral meer licht heb :)

Vergeet dan ook niet om je computer uit te zetten, en de stekker eruit te halen:D

Groeten Oossie

Nee, zal ik niet doen. De vorige keer dat ik dat deed schoten de vonken uit de pc en kostte het me een nieuwe radeon9800pro en zijn m'n thermometers van de voeding mol :D

Ik dacht al, volgens mij heb je daar destijds ook al een een bericht over gehad, kan me er nog iets van herrinneren. maar kon zosnel het bericht niet meer vinden.

Doe in ieder geval voorzichtig.

Groeten Oossie

Ja, toen hingen er 2 draden los in de kast van de fan van de zijkant. (vaag dat ze dat doen, maar goed). Toen ik de kast dicht wilde doen kwam de draad tegen de kast aan en vonk :D
Het verbaast me echt dattie het nog doet trouwens:

- cpufan is niet aanwezig (volgens de bios)
- s-atapoort gemold (1 pinnetje er uit gevallen)
- thermometer voeding mol, die staat rond de -9 graden celsius)
en gewoon blijven starten :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan