Schijf formatteren en w7 installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Btdv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Btdv

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste forumleden,

Ik heb windows vista op mijn hdd staan. Graag wil ik de gehele schijf leegmaken en windows 7 er op zetten. Via de installatie cd heb ik de setup opgestart en vervolgens custom installation gedaan. Hierna klik ik op geavanceerde opties om de partitie leeg te maken. De opties formatteren en verwijderen blijven echter grijs en dus niet klikbaar. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos?

Groet.

Klinkt heel stom, maar misschien is het het wel. Heb je de partitie wel geselecteerd:rolleyes:?

Wow snel! Een andere optie is om te booten van bijv. een Ubuntu live-CD. Dan kun je een partitie aanmaken met het ingebouwde programma (ik weet niet hoe dat heet:rolleyes:). Dan weer booten van W7 CD en dan die partitie selecteren als installatiedisk. Het is een omweggetje maar het werkt als het goed is wel.

Hmm, enig idee hoe het kan dat de opties formaterren en verwijderen niet te gebruiken zijn?

Hallo,

Je zou ook gewoon de schijf kunnen laten installeren over de Windows Vista heen er komt dan een mapje windows.old daar zou je je belangrijke bestanden kunnen uithalen en het mapje weggooien.

Idd want Nicj56 zegt is een mogelijke oplossingen of je schijf in 2 delen en dan windows 7 op de 2de zetten. Daarna 1 ste formateren en daarna terug aan elkaar doen. Als je deze wilt doen gebruik je best Ease us Partition master (is gratis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan