Schijf G wordt niet meer herkend door externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

redcap1

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2012
Op externe harde schijf bewaarde ik films etc. Maar zowel op de tv als op mijn pc wordt de schijf niet meer herkend.
Ben op Google aan het zoeken geweest maar kom er niet uit.
Mijn PC geeft bij systeembeheer een geel driehoekje bij: Cypress
Ik heb geloof ik het programma Cypress AT2LP RC 58 nodig.
Hoe kom ik daar aan en hoe moet ik het probleem oplossen.
Graag Uw gewaardeerd advies.

Hallo Redcap,

Kun je in de schijfbeheer even kijken of de schijf daar wel herkent wordt. Zou je ook een screenshot van je systeembeheer kunnen geven?

Daarbij heb ik dit gevonden op internet:
At cypress.com you can download a package called CySuiteUSB. The guys from Cypress point to it to develop some stuff on their chips:

http://www.cypress.com/?id=4&rID=32541&source=relatedArticlesByTag_38679

Now when you download the suite and install it, it creates a folder called "Cypress Suite USB 3.4.6." In here is another folder called "Driver," and there is whoopedidoodah a guide in pdf, called "CyUSB.pdf." Open it and look for paragraph 4.3 "Windows Vista and 7," here is the full guide on how to install the generic driver of Cypress on your computer. This way, you can address the chip again.

Sorry to say, but now you're just half way :) I found the next guide on how to get your disk adressable again:

http://www.cypress.com/?id=4&rID=38494

You need both downloads, a guide and two configuration utilities. Follow the guide and you should be just fine...

Oh you need the VID & PID from your supplier. In my case I just use my googled a little bit and found my VID & PID. Just plunged them in the file as the guide says and that's it :)

Worked for me!

Bron

Laatst bewerkt:
ga naar computerbeheer-schijfbeheer, Klik met de rechtermuisknop op je harde schijf en kies initialiseren. vervolgens komt er een wizard voor en daarin kun je kiezen uit MBR of GPT, je kiest MBR.
klik vervolgens op OK.
als het goed is staat er nu bij je disk- Basic, 289,09 GB, Online- o.i.d.
Klik weer met je rechtermuisknop op je schijf (disk1) kan je kiezen voor toewijzen? Of kies formatteren (NTFS)
nu kun je gewoon de wizard volgen.
Nu dient je schijf nog een stationsletter te hebben.
Indien dit nog niet gebeurt is, klik dan weer in schijfbeheer op je bewuste schijf en kies stationsletter toekennen of wijzigen.
als het goed is word je schijf nu weer herkend.

succes

@mb1234: formateren lijkt me geen goede keuze als je de inhoud nog wilt zien

waar vind ik computerbeheer? In configuratie programma?

ga naar computerbeheer-schijfbeheer, Klik met de rechtermuisknop op je harde schijf en kies initialiseren. vervolgens komt er een wizard voor en daarin kun je kiezen uit MBR of GPT, je kiest MBR.
klik vervolgens op OK.
als het goed is staat er nu bij je disk- Basic, 289,09 GB, Online- o.i.d.
Klik weer met je rechtermuisknop op je schijf (disk1) kan je kiezen voor toewijzen? Of kies formatteren (NTFS)
nu kun je gewoon de wizard volgen.
Nu dient je schijf nog een stationsletter te hebben.
Indien dit nog niet gebeurt is, klik dan weer in schijfbeheer op je bewuste schijf en kies stationsletter toekennen of wijzigen.
als het goed is word je schijf nu weer herkend.

succes

Hallo Redcap,

Even vanuit gaande dat je windows vista of hoger draait, ga je naar Configuratiescherm --> Weergeven als: Grote Iconen (rechts boven) --> Systeembeheer --> Computer Beheer --> Schijfbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan