Schijf geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

casual

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Berichten
131
Bij een oude Seagate ST31720A schijf van 1.7 gb, heb ik problemen. Hij wordt wel in het bios herkent, maar het opstarten met Windows 98 mislukt. Ik hoor dan steeds een tik na zo'n 2 seconden en gaat niet verder. Via een opstartflop kan ik wel alle bestanden zien, maar als ik deze wil benaderen geeft hij bij sommige bestanden een foutmelding. Scandisk merkt dit ook bij de 2e checkregel maar kan niks repareren. Is er een programma wat dit wel kan? De diagnose tool van Seagate kan alleen formateren/partitioneren.. daar heb ik dus niets aan :-( Er staan nog wat bestanden op de schijf die ik zou willen veiligstellen.
 
Laatst bewerkt:
Als je nog een computer hebt de schijf er even bijhangen als slave, zo kan je nog proberen om je data veilig te stellen.
Of bij een bevriende kennis.
 
Dat is ook het probleem: Windows XP ziet hem niet! :-( Nee, ik denk dat een klein handig tooltje wat op flop past beter geschikt is om de schijf te repareren. Iemand een idee?
 
Met zo'n cryptisch antwoord zal het zeker niet lukken ;-) Nee, waarom denk je dan dat ik op dit forum zit?
 
Nee mensen, ik vrees echt dat ie overleden is. Hij wordt nog wel in het bios herkent maar vervolgens kan ik er niks mee..
 
Als je hem met die Tool niet hebt kunnen repareren is het einde oefening,JAMMER
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan