schijf heeft kuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Laptop gaf 0x00000024 ntfs.sys error. Heb chkdsk /r gedraaid, vervolgens schijf geformatteerd en XP opnieuw geinstalleerd. Laptop werkt nog steeds niet goed. Het lijkt erop alsof de harde schijf steeds zomaar opeens stopt, weg is, niet benadert wordt. Soms start laptop wel op doet 't 10 minuten en dan opeens niks meer, geen foutmelding gewoon niks. Soms hangt ie al tijdens opstarten. Wie weet wat hier mis zou kunnen zijn? Laptop is niet meer de jongste en ik twijfel of 't zin heeft er een nieuwe harde schijf in te plaatsen want misschien is met een nieuwe harde schijf 't probleem nog steeds niet opgelost.
Graag advies, thanks, Nora

Hoi,

Zoals je het zelf beschrijft zit er een dikke kans in dat je hd inderdaad de beste tijd hebt gehad ik weet niet of je er achter kan komen welk merk hd je hebt anders zou je nog met een test tooltje van dat merk je schijf kunnen testen.

Modag

Ja dat lijkt me inderdaad ook.. wat je ook even kunt doen is HDtune downloaden en installeren en daarmee kun je de hardeschijf controleren en de conditie ook. Daarmee heb ik veel dingen op kunnen lossen of de schijf defect is of niet.

Wat ik vreemd vind, is dat tijdens het installeren van XP er geen enkel probleem was. Laptop en schijf draaide toch zeker een uur probleemloos. En nu hangt ie om de haverklap. Het lampje "harde schijf" is uit, laptop reageert nergens op. Ik zal proberen of 't lukt HDtune te downloaden. Eigenlijk denk ik dat er iets anders (ook) kapot is. De aansturing van de harde schijf ofzo, moederbord, voeding. Maar dat is voor mij te hardware - vraag is zou dat kunnen - of heb ik gewoon mazzel gehad dat het installeren van XP wel lukte.
Bedankt, Nora.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan