Schijf indelen Partitie grootte ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Hoe kan ik een nieuwe schijf van 640 GB het beste indelen? Hoe groot moet ik C maken??? ( XP profess)
etc. etc.

grts.,

henk sr

Heb laatst nog even een partitie ingedeeld met hetzelfde grootte.
Je moet hem indelen zodat windows xp ook nog programma's drivers etc kan installeren.
Dus 30 om 30 is dan het beste voor je. Beter 40 C:\ en 20 de andere schijf. Want als hij eenmaal vol zit krijg je problemen dat hij erg langzaam wordt.

Je hebt er wel een programma voor om dat te veranderen, maar daar moet je voor betalen om het te doen.
Partition Magic 8.0 kan het werk voor je doen mocht je schijf nog te klein zijn.

40 om 20 zou ik doen. Meer dan goed! Kan je ook nog een backup op de tweede schijf maken en genoeg ruimte voor je downloads.

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
heb je het nu over procenten, of heb je gewoon verkeerd gelezen?

Ik zou het in zo'n 3 stukken verdelen. Een stuk van 200GB en dan de rest in 2en delen.
Waarom? Geen idee.
Boeit ook niet echt.
In minimaal 2 stukken is wel handig om zo 1 van de partities bij een herinstal te kunnen behouden voor data.
Maar verder moet je het gewoon zo doen als jij prettig vind.

Ik gebruikte altijd 1 partitie voor windows en spelen. 1 voor downloads. En 1 voor andere dingen. (foto's/mijn documenten/etc). Maar ja.. als dan op een gegeven moment de download-partitie vol was, dan ging ik in de 3e gewoon weer verder...

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt gelijk. Mijn fout stom.
Heb de 4 vergete haha.

Hoe ik het om me andere pc heb met 750 Gigabyte is...

3 partities.

2 kleiner dan de laatste.

200 om 200 dan de rest.
Want....
Als je misschien een dual boot gaat maken heb je altijd een extra schijf. Daarnaast kan je makkelijk dingen indelen als je geen dual gaat maken.
downloads ene, andere prive etc.
hoe je zelf wilt.
Dit zou ik doen. Had ook een keer het ingedeeld in 7 partities, maar dat was niet zon goed idee. Slecht overzicht etc.

Hoe het -moet-?? Zoals je zelf wilt :).
Wat ik zou doen:

C -> 40 GB (Windows)
D -> 200 (Programma's)
E -> 400 (Data)

Meest simpel.

ik ben zelf begonnen met 50 Gb voor windows, zit nu op 100, de overige ruimte is voor spellen. Ik weet niet of je windows al geinstalleerd hebt, zo ja, MAAK BACKUPS!. Ik ben hiermee vaak genoeg de mist in gegaan :P Zo niet, kun je dit natuurlijk gewoon met FDisk doen ;)

Hoi Marsmannetje,
Kan de scijf nog niet zien, maar als de problemen zijn opgelost, dan doe ik denk ik,
100 GB Windows
400 GB programma's
140 GB downloads

grts.,

henk sr

PS

Kijk eens naa mijn probleem onder de titel foutmelding 512 ??

Laatst bewerkt:
100 Windows snap ik (hoewel ik het ruim vindt) maar 400 programma's en 140 downloads? Jij download weinig en installeert héél veel?

ja.
De downloads zijn meestal programma's

grts.,

henk sr

Toch misschien beter meer data.?

100 GB Windows wegens vaak automatisch naar C: gedownloade programma's
200 GB programma's
340 GB Data

Maar voorlopig krijg ik de nieuwe Sataschijf alle dagen niet aan de gang.

grts.,

henk sr

Och zal ik ook even een schemaaatje ingooien? :)

C: 25 GB Windows (puur windows)
D: 150 GB Programma's
E: 425 GB Data (plus profielen(mail enzow)/mijndocumenten)
F: 40 GB Download/Zooi

de f is alleen maar om lopende downloads en zooi neer te zetten, zodra de download klaar is verplaats ik die naar Data of ******* ik het weer weg :)
Aangezien de profielen en dus mijn documenten op E staat gebruiken download programma's die niet te configureren zijn (heb ik nu niet maar ja kan er een tussen zitten :)) die partitie

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook een aparte download van data maar je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan