Schijf indeling...hoe zouden jullie het doen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tranzy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Berichten
43
Ik heb 2 HD's

1 x Maxtor 120 GB DiamondMax Plus 9 7200Rpm
1 x IBM Deskstar 60 GB 7200Rpm

mijn keuze:


40 GB C: Windows XP SP1 PRo (60 schijf)
100 GB D: Data ..downloads, movies, mp3 (120GB)
20 GB E: Backup..mail,documenten, Drivers etc. (120GB)
20 GB Reserve ...nog geen id. (60GB)

Weet nog niet of ik de reserve 20 GB van de 60 GB schijf maar bij C doe ....vind een 60 GB schijf voor C nogal veel. ...maar tegenwoordig met die nieuwe games.

Ik ga nu ook voor het eerst maar alles in NTFS5 formatteren...verwacht/hoop wat betere performance met die grote partities..

Had ze voorheen met FAT32 in PM geformat.

Wat zouden jullie doen???
 
best ingedeeld hoor, geen commentaar.

succes
 
Ik zou het zo doen


c: 4gig hier alleen je OS op zodat je de boel snel kan formateren

Zelf vind ik het erg handig als je dus een aparte partitie gebruikt voor het opslaan en installeren van proggies. Als je dan je OS wil vervangen of opnieuw installeren kan je dat zonder eerst te moeten backuppen doen. Je moet dan wel je proggies die je dan bv op d: zet opnieuw installeren maar niet meer opnieuw downloaden enzo. hier sla je dan ook je drivers op enzo.
De rest van je schijf ruimte indelen zoals je opgaf.........


Ik geloof alleen niet dat NTFS beter presteert dan fat. Wel heb je veel meer mogelijkheden wat beveilige betreft en compressie. Voor de 'gewone' gebruiker niet erg intressant.
 
Laatst bewerkt:
ok nu zit ik met het volgende ...indeling IDE kanalen.

ik dacht

IDE 1 - 60 GB Master en Brander Slave
IDE 2 - 120GB Master en DVD Slave

Ik download vaak iso's en die mount ik met alcohol als virtuele schijven om te installeren.... Dus gaat dat neem ik aan sneller omdat ze op verschillende kanalen zitten.

Dus van IDE 2 (120GB) naar IDE1 (60GB)

En als ik die images moet branden gaat dat hetzelfde.

Dus ik zorg ervoor dat de apparaten die veel data uitwisselen op verschillende kanalen zitten.

wat is jullie mening?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan