Schijf leeg....!!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerdet

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Al een paar weken ging het niet lekker met mijn IBM thinkpad laptop (met Windows XP pro), vooral opstarten en afsluiten duurde onnodig lang. Dat bleek na Logboek inspectie waarschijnlijk te maken te hebben met het thuisnetwerkje, dat inderaad niet meer bereikbaar was. (wel pingen) Bij het klooien om dit op te lossen, heb ik me verder in de nesten gewerkt, terwijl ik er toch wel wat van af weet......dacht ik.
Op een bepaald moment zijn er twee maal BSOD's opgetreden met foutcode 0x...00D5 en 0x......00ED (unmountable boot volume) en bovenaan een vermelding dat er iets loos is met de Win32K.sys. Daarna was het lappie helemaal niet meer op te starten met de melding: "NTLDR is missing"...druk een toets etc etc. Daarna twee dagen op internet op de hoofd PC zitten snuffelen om dit probleem (NTLDR) op te lossen. Dat is dus niet gelukt en nu komt de vraag: Kan het zijn dat zonder mijn toestemming...(sic) de hele C-schijf leeg is? Ik heb nl geprobeerd via Hertstelmode via de windows CD achter de C:> te kijken maar daar staan alleen de twee bestandjes (NTLDR en NTLDETECT) die ik daar zelf naar toe heb gekopieerd. Bij CHKDSK krijg ik de melding dat er niets aan de hand is, bij CHKDSK /P krijg ik de melding dat er mogelijk een hardware fout op de schijf zit......
ikke niet meer snappe.....!
vr gr TB

Je partitie tabel is vernaggeld, kun je alleen herstellen, als je de schijf d.m.v. een verloop, in een PC erbij hangt.

Heb van de week een zelfde probleem schijf hersteld, niet door TestDisk, die kon het niet, maar door er eerst een logisch station van te maken, en toen weer pimaire partities.

Begin eerst eens met de progjes op de UBCD, kun je later andere dingen uit proberen.

Beste Lange Pier,
Dank, maar ik weet dus nog niet zeker of alles nog op de schijf staat? Kun je even wat nader uitleggen wat je met een verloop bedoelt (zijn die in de handel van Laptop naar PC?) en het is me ook niet duidelijk wat je met die link naar UBCD bedoelt, welk progje raad je aan? (ik weet er dus nog geen snars van....)
gr TB

terwijl ik er toch wel wat van af weet
:)

Dat is een cd, met allerlei progjes, om een gecrashde schijf te herstellen, die schijf is niet leeg, alleen de partitie tabel is kaduuk, het bestands verwijzingstabel, die wordt eerst uitgelezen, zodat het OS weet waar die bestanden staan, als deze dus niet goed is, lijkt het of de schijf leeg is.

Nu wil het niet zeggen dat jouw probleem hetzelfde is wat ik met de schijf van die kennis had, vandaar mijn meerdere oplossingen.

Overigens staat TestDisk ook op die cd, en daarmee kun je ook de reserve partitietabel terugzetten.

Daarom vond ik het handiger om aan te geven dat je ook verloopstukken kunt verkrijgen, om een laptopschijf in een PC te hangen, een adapter dus.

Wel is van belang, indien je er wel op kan komen, er geen bestanden naar toe te schrijven, alleen met de bootsectors werken, dan worden er geen bestanden veranderd.

Weer dank Pier, maar help me nog even: ik heb die file (UBCD34 full) gedownload, maar het is me niet duidelijk wat ik nu moet doen. Op een CD branden en start ie dan vanzelf op in mijn "kapotte" laptop? Ik heb de file al uitgepakt en dan heet ie ubcd34-full.iso. Maar nu kan ik er verder niets mee..? Ik zie ook geen .txt file, ook geen gebruiksaanwijzing op die site, of kijk ik er overheen?
gr TB

Ja, die iso op een cd branden met Nero, o.i.d, die is opstartbaar, dus de bootsecuence in de bios veranderen, zodat de cdrom als eerste staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan