schijf letter veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spike67

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
ik heb een actieve d partitie (ntsf) waar xp op staat dit wil ik graag veranderen naar de c schijfletter.het is 1 harddisk.

ik heb de programma`s partitie magic en drive image.

volgens mij kan ik het beste een image maken en dan schijf formateren en dan image terug zetten op de c. klopt dit?

hartelijk dank

Heb je al een c? Je kan een image maken voor als het fout zou gaan, maar volgens mij kan je in schijf beheer gewoon de stationletters veranderen. Als er al een c is, maak je daar even z van. ( rechtsklikken op de c en dan stationletter veranderen kiezen) Aan verander je de d naar c en de z naar de letter die die moet krijgen.

Houdt er wel rekening mee dat, als je de stationsnaam wijzigt, er geen enkel pad van de programma's, snelkoppelingen, etc. meer klopt..... [elk programma scharrelt nu z'n dll's etc. in windows op de d drive bij elkaar, en die zijn plotseling vertrokken.....]

Ik zou gewoon een back up van je data maken, schijf formatteren en opnieuw installeren en daarna je data terug zetten en je programma's weer installeren

Je kan met schijfbeheer wel andere letters aan je schijf hangen. Behalve met je C schijf ;)

Je kunt wel een image maken van je D: maar die kun je niet zomaar terug op een C zetten. Zoals al eerder genoemd kloppen dan je locaties van je software / snelkoppelingen niet meer.

Je kunt het proberen en dan met Registry mechanic proberen je software locaties te repareren zoals aangegeven in het programmaatje
Alleen ik weet niet of mechanic daad werkelijk de links repareert of alleen de locaties controleert en de link weggooid mocht de locatie niet kloppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan