Schijf ordenen in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvinreuv

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Ik heb inmiddels windows 7 op mijn computer staan.
Tijdens de installatie liep het niet helemaal lekker en stond er bij het opstarten:
Windows 7
Windows 7
Windows 7
Windows Vista

Dit heb ik inmiddels verholpen via 'msconfig' (misschien handig voor mensen die ook met dit probleem kampen).

Maar nu heb ik nog één vraag. Ik heb 2 partities in mijn computer. Doordat het niet zo lekker ging met installeren heb ik windows 7 op C: en D: gezet.
Nu zien C: en D: er dus hetzelfde uit.
Hoe kan ik er voor zorgen dat C: --> program files, windows, mijn documenten
en D: --> overige meuk (muziek, spelletjes, enz. )

Eerst even bij schijfbeheer kijken welke de systeem partitie is... Zodat je weet welke partitie overbodig is.
schijf beheer open je door bij run [wintoets]+[R]
en daar in te vullen "Compmgmt.msc" [enter]
ziet er uit zoals de bijlage...
Hier kan je zien welke taken, welke partitie bezet houden.

Als je een hebt die overbodig is, kan je de andere schoonmaken... :thumb:

Of is dit niet je probleem?

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 57
Ja, inderdaad. Dat zocht ik.

Alleen nu staat er bij beide C: en D:, dat ze zich bezighouden als primaire partitie.
Beetje lastig, hoe en wat.

primaire partitie zegt niets... zegt alleen dat het "mogelijk" is er van te booten...
gaat voornamelijk om de andere dingen die erbij staan...

screenshot?

grt

Zo ziet het er bij mij uit.

Welke zou ik leeg kunnen halen?

Bijlagen

• Partitie1.jpg
    Partitie1.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 51
Ow dat wordt wat lastiger... Als ik thuis ben zal ik even uitgebreid hier op ingaan...

EDIT:: als je wilt dat ik het omzet naar nederlands en comment zal ik dat even thuis moeten doen... maar HIER is een link van iemand met ongeveer het zelfde sympton

Laatst bewerkt:
Ow dat wordt wat lastiger... Als ik thuis ben zal ik even uitgebreid hier op ingaan...

EDIT:: als je wilt dat ik het omzet naar nederlands en comment zal ik dat even thuis moeten doen... maar HIER is een link van iemand met ongeveer het zelfde sympton

Heb niet de hele post op techarena gelezen maar kan het niet heel simpel door naar winRE te booten, met diskpart je schijfletters aanpassen en daarna fixboot te draaien ? Zelf nog nooit getest maar het klinkt voor mezelf wel plausibel :P

Dank je wel RXFC.

Daar moet ik even een keer voor gaan zitten.
Dat lukt me niet 1 2 3.

Heb niet de hele post op techarena gelezen maar kan het niet heel simpel door naar winRE te booten, met diskpart je schijfletters aanpassen en daarna fixboot te draaien ? Zelf nog nooit getest maar het klinkt voor mezelf wel plausibel :P

Haha indeed it does maar net als jij heb ik dit nog niet geprobeert... Je kan ook met diskpart de andere partitie actief maken, van dvd opstarten en fixboot draaien... Drive letters aanpassen zou problemen kunnen opleveren met legacy of plain slecht geschreven applicaties... Heb je tijd zaterdag... Doen we een test...

Je kan ook met diskpart de andere partitie actief maken, van dvd opstarten en fixboot draaien... ..

Dit is de eenvoudigste oplossing en werkt prima. Schijfletters aanpassen heeft geen zin want dat gebeurt automatisch.

Weet je dat zeker?? Dat de letter veranderd wordt?? Kan me namelijk voorstellen dat sommig sw dan d: in de verwijzingen heeft staan...

Weet je dat zeker?? Dat de letter veranderd wordt??QUOTE]

Met de huidige computers is niets meer zeker.
Ik geef partities altijd namen zodat ik wat makkelijker dingen terug kan vinden.
Ik heb een dual boot met Vista en Windows 7 en dit zie ik in schijfbeheer als ik één van beide opstart.

Bijlagen

• 2009-08-19_2350.png
    2009-08-19_2350.png
    31,4 KB · Weergaven: 47
  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    14,7 KB · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan