Schijf partitie maken (laptop/pc sneller maken)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Ik heb hier een laptop en een computer die heel erg langzaam zijn. Kan ik die sneller maken zonder bestanden te wissen?

Edit:
Ik wil graag een schijfpartitie maken, maar krijg dan deze melding:
Code:
Hoeveelheid beschikbare ruimte kan beperkt zijn als momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld.
Weet iemand de oplossing?

Laatst bewerkt:
Bestanden op een externe hdd of iets anders zetten en dan opnieuw installeren

Ik heb helaas geen externe hdd of zo'n grote usb stick o.i.d :(

Er zijn een paar mogelijkheden:
Schijfopruiming en defragmenteren
Onnodige software verwijderen(nog voor defrag en opruiming)
Opstartitems zo min mogelijk houden.
Alles updaten(drivers en os)
Virtueel geheugen aanpassen
Windows partitie zo schoon mogelijk houden door software op een niet windows partitie te installeren.
Anders denken aan uitbreiding geheugen etc.
Hmm, dat waren er iets meer als een paar:d

Dan je hdd extra partitie maken op je hdd daar het belangrijke heen kopieren en bij de installeren instellen dat die die partitie niet formateerd

@jackall
Op mijn computer heb ik al 2 hdd's, en daar blijft het probleem :(

@riic0
Sorry, maar ik snap er niets van XD

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry ik typte een beetje snel, Een extre partitie op je hdd maken en tijdens het installeren instellen dat windows die partitie niet formateerd maar alleen de partitie formateerd waar nu windows op staat.

Ik snap niet met die partitie, wat is dat xD?

Door een Partitie wordt je schijf in tweeen verdeeld, dus dan lijkt het alsof je twee harde schijven in je computer heb terwijl je er maar eentje heb.

Hoi,

Even tussendoor wel snel geweest? om welke hardware gaat het? en eventueel op spyware testen.

Aan het begin waren ze wel snel XD, het gaat om een Toshiba Satalite laptop van ongeveer 3 jaar oud. En een zelfgebouwde merkloze (door een man in opleiding) computer. Er zit geen Spyware op.

Hoi,

Lees dat je op de pc twee hd;s hebt dan zou je daar op de tweede hd de bestanden op kunnen zetten die je wilt bewaren en dan zou ik een schone installatie van windows overwegen is meestal toch wel de beste optie en na drie jaar kan dat zeker geen kwaad.

Laatst bewerkt:
Dit zou je inderdaard het beste voor je desktop kunnen doen, en voor de laptop toch proberen je hdd in twee partities te verdelen.

Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert.

@riic0 Hoe verdeel ik de hdd in 2 partities?
Ik heb een hardeschijf van 296 GB, daarvan is nog 220 GB vrij, en ik gebruik dus 76,4 GB.
Ik wil een partitie van 100 GB maken, dan kan ik alle bestanden kopieren naar die Partitie. Ik heb evt. Teamviewer.

Ik hoop die partitie vanavond te hebben, want dan kan ik Windows 8 kopen :)

Laatst bewerkt:
Iemand op msn heeft mij geholpen, maar er komt steeds een melding:
Code:
Hoeveelheid beschikbare ruimte kan beperkt zijn als momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld.
Weet iemand een oplossing?

Systeemherstel voor die stations die je wilt veranderen uit zetten en de slaapstand ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan