Schijf verifiëren mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0109

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
44
Bij het maken van een data-DVD krijg ik telkens een foutmelding dat het verifiëren mislukt. Inmiddels heb ik het geprobeerd met 3 brandprogramma's (Windows, Infrarecorder en BurnAware) en 2 verschillende soorten schijven (TDK DVD +R en Sony DVD -R), en alle hebben hetzelfde probleem. Het maakt ook niet uit welke DVD-brander ik gebruik. Ik heb er 2, namelijk een Optiarc DVD RW AD-7173A ATA Device en een TSSTcorp CDDVDW SH-S223F ATA Device. Volgens apparaatbeheer functioneren deze allebei goed, dus geen gele uitroeptekens.

Tot nu toe heb ik dit soort problemen nooit gehad, maar ik moet er bij zeggen dat ik de branders bijna niet meer gebruik, omdat ik meestal backup op een externe harde schijf. Maar af en toe wil ik dan toch een DVD'tje branden.

Extra lastig is het, dat de branders niet als stationsletter te zien zijn als er geen schijf in zit. En ook niet als er een schijf in zit waarvan de verificatie mislukt is; het systeem "denkt" dan kennelijk dat er geen schijf in zit.

OP het laatst heb ik een schijf gebrand zonder verifiëren, en dat leek heel goed te gaan. Maar zou dit nu wel een betrouwbare backup zijn?
 
Staat er dan daawerkelijk ook wat op? Heb je dat gecontroleerd? Lijkt mij sterk dat als je de stations niet kan zien dat je überhaupt op een schijf kunt branden.Ook als er geen schijf in zit moeten de stations te zien zijn.Zijn de schijfstations in de kast wel aangesloten?
 
Staat er dan daawerkelijk ook wat op? Heb je dat gecontroleerd? Lijkt mij sterk dat als je de stations niet kan zien dat je überhaupt op een schijf kunt branden.Ook als er geen schijf in zit moeten de stations te zien zijn.Zijn de schijfstations in de kast wel aangesloten?

Ik kan niet controleren of er wat op de schijven staat waarvan het verifiëren mislukt is, want als ze in een speler zitten worden ze niet gezien. Het is dan net of er geen schijf in de speler zit. Ook niet als ik ze in de in de laptop stop; die speler ziet ze ook niet. Zo heb ik vandaag al 5 schijven weggegooid.

De schijf die ik gemaakt heb zonder verifiëren wordt wel gezien. Als die er in zit, is de betreffende drive ook zichtbaar in de verkenner. Windows 7 heeft de onhebbelijke gewoonte de branders te verbergen als er geen schijf in zit.
 
Bij mij zijn ze gewoon te zien (Win7) maar dat kun je veranderen.Ga in de verkenner bovenin de menubalk naar Extra>Mapopties>Weergave
Vink uit de optie "lege stations in de map Computer verbergen"
of Wintoets+R
typ
control folders
enter
kies tab weergave
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zijn ze gewoon te zien (Win7) maar dat kun je veranderen.Ga in de verkenner bovenin de menubalk naar Extra>Mapopties>Weergave
Vink uit de optie "lege stations in de map Computer verbergen"
of Wintoets+R
typ
control folders
enter
kies tab weergave

Ik heb dit aangepast, maar nog steeds zijn de drives alleen te zien als er een schijf in zit.
En wat ik ook probeer: verifieren lukt nooit.
Zelfs niet als ik maar 1 bestand op een schijf probeer te zetten.
 
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Momenteel maak ik backups zonder de schijven te verifiëren.
Maar ik vraag me nu vertwijfeld af of deze bettrouwbaar zijn.

Truus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan