Schijf vol, met wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigBien

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Mijn computer heeft een harde schijf met 278 GB geheugen, maar hij is erg langzaam. Waarschijnlijk omdat er nog maar 32 GB over is. Het rare is nu, dat wanneer ik op de lijst van geïnstalleerde programma's kijk, en alle plaats die deze programma's innemen bij elkaar optel, kom ik hooguit op 30 GB uit. Dan is er dus nog ongeveer 200 GB in gebruik door andere vage dingen. Ik heb er een paar films op staan en nauwelijks foto's, muziek en andere bestanden. Jullie kunnen natuurlijk niet weten wat ik er allemaal opzet, maar misschien hebben jullie enig idee wat het dan wel kan zijn, dat zoveel ruimte inneemt?
Alvast bedankt :thumb:

Op het buroblad. "Deze computer" en dan een rechtse klik op die schijf -> eigenschappen, wat levert dat aan informatie op?

Tja, de grootte van geïnstalleerde programma's in het Softwarescherm zegt alleen iets over de grootte van het geïnstalleerde programma zelf, niet over de daarna aangemaakte (door jou of het programma zelf) mappen en bestanden.
Ik vermoed derhalve dat je heel veel safes hebt en / of andere bestanden.
Check voor de grap eens een map van een game en ga op zoek naar de saves map.

Dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn, hoewel het enige grote spel dat ik erop heb staan De Sims 2 is. Maar bedankt voor de uitleg, dan ga ik er maar vanuit dat het de saves enzo zijn :)

Klik dan eens rechts op de (hoofd)map van die game en kijk hoe groot die map is.

EA Games: Ruim 13 GB! Das inderdaad meer dan in de programmalijst. Ik heb ook eens alle mappen geselecteerd in Program Files, dan kom ik uit op 28 GB. ;)

Tel daarbij op de inhoud van de TEMP map.............

Doe je wel eens aan schijfonderhoud?
- schijfopruiming
- defragmentatie
- scannen op spyware
- scannen op virussen
- Ccleaning?

Met Treesize free (Link) kun je goed zien in welke mappen de ruimte vretende bestanden staan

Alle oplossingen van Pasja heb ik geprobeerd. Ik probeer nu TreeSize. Die zegt raar genoeg dat mijn C:-schijf maar voor 208 GB vol zit :shocked:

Wauw, dat TreeSize is geweldig, ik had meer troep dan ik dacht! Veel weggegooid, nu heb ik weer 110 GB vrij :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan