schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
hallo,

Ik heb 1 harde schijf in 3 en verdeeld (via schijfbeheer van windows vista) c daar waar vista op staat met een d en een j schijf totaal 250 gb .
Nu rest het probleem omdat mijn windows gedeelte bijna vol zit oa. door de vele updates ,is mijn vraag hoe ik deze c schijf groter krijg en de andere desnoods kleiner.
Volgens mij lukt dat niet via windows schijfbeheer ,kan iemand mij daarin helpen .
De c schijf is op 2.62 gb vol en beslaat nu 30,1 gb
de d schijf is 96,9 gb en heeft nog 70,3 gb
de j schijf is 96.6 gb en heeft nog 64,2 gb.

gr a hage

Als ik het goed begrepen heb kun je via hetzelfde schijfbeheer de D: schijf kleiner maken, zodat ruimte ontstaat, en je daarna de C: schijf kunt vergroten.

Succes,

Tijs.

Als je via schijfbeheer de D: schijf kleiner maakt, komt de vrije ruimte rechts van de D: schijf te staan. Daar heb je dus niets aan. De vrije ruimte moet rechts van de C: schijf komen. Dus alles van de D: schijf naar J: en van D: vrije ruimte maken en een gedeelte toevoegen aan de C:. Daarna kun je weer een nieuwe D: maken.

Een alternatief is het volgende programma waarmee je partities kunt schuiven. Maak wel een backup op bv je J: schijf.
http://www.partition-tool.com/personal.htm

schijfbeheer

telwat,

Heb dat programma gedownload wat je meestuurde maar als ik de schijven op wil delen blijkt dat hij overal aangeeft locked volume- hoe kan ik dat alsnog geactiveerd krijgen?

Beter is om vanaf een opstart-cd op te starten, en daarmee de partities te verkleinen en vergroten.

Kijk even in deze discussiedraad hoe zo'n cd te download, branden, en hoe het te gebruiken.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan