Schijf weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desiree88

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Goedemorgen,

bij het opstarten van mijn pc kwam ik erachter dat mijn harde schijf weg is?!:confused:
'Mijn computer' geeft alleen schijf C aan, schijf D is nergens te bekennen.

Bijna alle programma's zijn op D geinstalleerd, dus kan niks starten.
Dan krijg ik dit bericht:

'Het station of de netwerkverbinding waarnaar de snelkoppeling verwijst, is niet beschikbaar. Controleer of de schijf is geplaatst of de netwerkingverbinding beschikbaar is en probeer het opnieuw.'

Iemand een idee hoe dit kan?

is schijf D is een 2e harde schijf of een 2e partitie? als je 2 harde schijven hebt kan het zo zijn dat hij in je kast is los geraakt en als je maar 1 harde schijf hebt en hij ziet de 2e partitie niet, dan heb ik daar eigenlijk geen verklaring voor. hij kam corrupt zijn, misschien kunnen andere mensen helpen?

Kijk eens met diskmgmt.msc, dit in uitvoeren ingeven en voor ok kiezen, hoe wordt hij daar aangegeven?

Met de muiscursor op het grijze deel naast de schijf gaan staan, waar nu schijf één staat, rechtermuisklik erop, welke opties krijg je dan? indien importeren erbij staat, dat doen.

Zo niet, een screenshot met/van PTEDIT32 van die schijf maken.

Ook kun je met TestDisk kun je een analyse maken om te ontdekken of er nog een bruikbare partitie op staat.

Opties:
-Schijf initialiseren
-Eigenschappen
-Help

Screenshot:

Ik hoop dat ik het goed heb gedaan, heb niet veel verstand van deze programma's:o

En de optie schijf initialiseren geprobeerd?

Ook in PTEDIT32 met de muiscursor op/in het vakje waar 0F staat en voor Goto EPBR kiezen en daar weer een screenshot van maken.

Nog gestoeid met TestDisk?

Als ik op initialiseren klik, gebeurt er niets. Er komt heel even een zandlopertje, maar verder niks...

Heel vreemd, maar ik kan nu niet meer op Goto EPBR klikken....:confused:

En TestDisk.... ik weet niet goed hoe dat werkt.:o

Je mag maar 1 disktooltje open hebben, bij goto dien je die 0F eerst te selecteren.

Met TestDisk kun je niets fout doen indien je write niet gebruikt, voor de rest staat er een gebruiksaanwijzing op die site.
Kun je rustig mee spelen tot je het door krijgt waar wat voor is..

Heb je geen kennissen met ervaring met dat soort dingen?

Opties:
-Schijf initialiseren
-Eigenschappen
-Help

Screenshot:

Ik hoop dat ik het goed heb gedaan, heb niet veel verstand van deze programma's:o

Staat bij type, 0F is een extendet partitie waar een logisch station in zit, die dient een type 07 te zijn voor een NTFS partitie en een 0C of een 0B voor een FAT32 partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan