schijf weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

matheij

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
ik heb windows 7 als besturingssysteem maar 1 harde schijf van 50 gig ben ik kwijt weet iemand hoe ik die terug kan krijgen

heb je toevallig een dualboot gemaakt?
ik heb het zelf ook, en hoor het vaker, dat windows 7 de schijf waar een ander besturingssysteem opstaat niet ziet. Zo had ik zelf een kleine partitie gemaakt voor windows 7, en de grote partitie met vista zag hij niet..

ik heb wel eens een dualboot gemaakt maar de oude versie van windows heb ik erafgehaald maar als ik opstart vraagt hij wel welke versie ik wil opstarten of windows 7 of een oudere versie terwijl ik er aleen maar windows 7 heb opstaan

dan moet je de boot.ini aanpassen, daar zal nog een vermelding van je oude besturingssysteem instaan

ik zie onder schijfbeheer wel de partitie staan die ik kwijt ben maar ik kan hem niet bewerken

de boot.ini kun je bereiken op verschillende manieren
makkelijk is
start-->opdrachtpromt (cmd) --> msconfig
dan tabblad opstarten
hier staan de geinstalleerde besturingssystemen
misschien staat hier nog een vermelding van je oude systeem

als je de partitie wel ziet, probeer eens met een ander partitioneerprogramma te kijken.
misschien dat paragon/partitionmagic/enz werkt in windows 7; dit weet ik niet zeker

de boot.ini kun je bereiken op verschillende manieren
makkelijk is
start-->opdrachtpromt (cmd) --> msconfig
dan tabblad opstarten
hier staan de geinstalleerde besturingssystemen
misschien staat hier nog een vermelding van je oude systeem

als je de partitie wel ziet, probeer eens met een ander partitioneerprogramma te kijken.
misschien dat paragon/partitionmagic/enz werkt in windows 7; dit weet ik niet zeker

Boot.ini bij Vista?

ja, het zal niet zo heten, maar die naam ben ik vergeten; ik ben meer bekend in de details van xp, excuses...
zover ik weet is de manier van bereiken hetzelfde bij windows 7; ik heb net op vista uitgezocht waar het zit

he hier weer met chris ik heb mijn schijf weer terug wel met veel problemen toch was het gelukt met schijfbeheer de eerste keer dat ik hem in schijfbeheer een nummer had gegevenen wou formateren ging dat niet het alle schijven waren ntsf maar de schijf die ik kwijt was was een raw bestand ??? ik dacht ik start mijn computer maar opnieuw op maar toen deed mijn computer niks meer heb hem toen helemaal opnieuw moeten instaleren toen weer naar schijfbeheer toen was mijn verloren partitie ineens weer ntsf en toen kon ik hem wel gewoon gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan