schijf wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

giljom

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
806
Ik werk met win 2000 professional en met twee schijven, mijn C schijf is 40 GB en mijn F schijf is 20 GB, ik heb met Powerquest Drive image een volledige spiegel gemaakt van mij C schijf en die copy staat op de F schijf, en nog eens op 6 CD,s.Als ik scandisk draai van C blijft hij een lees fout 50# geven.Wat staat mij te doen.
Kan ik een nieuwe schijf gewoon aanhangen en start hij dan nog op, en kan ik dan de volledige copy terug zetten van uit de CD,s.Of wat staat mij stap voor stap te doen, graag hulp.
 
Als je een nieuwe schijf hebt dan is het makkelijk als je de schijf met de leesfout gewoon loskoppelt en de nieuwe schijf daarvoor in de plaats zet. Via de CD's zet je de image dan terug.

Is de leesfout een softwarematige fout dan is die schijf waarschijnlijk niet stuk. Je kunt, als die schijf van 20GB leeg is/leeg te maken is, daar de image op terug zetten en dan de schijf met de foutmelding volledig leeg te maken en daarna opnieuw te partitioneren/formatteren.

Wellicht scheelt dat weer een schijf kopen.
 
leesfout

Tiborv,

Bedankt voor de inlichtingen, ik denk dat het alleen en leesfout is, want ik krijg die alleen als ik een image maak met Drive image leesfout 50# , als ik dan sckandisk draai dan kan ik weer verder, maar die komt af en toe terug, dus zal ik de schijf voorlopig maar laten staan volgens u.

Toch heel erg bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan