Schijfbeheer is afgeschermd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.992
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik ben op het ogenblik de Laptop van m'n buurman aan het updaten. (Een Lenovo Ideapad S145)

Nu moet ik even op het systeem van die Lenovo, maar het Schijfbeheer is afgeschermd.

Ik krijg een melding:

En ik kan even niet vinden hoe die beperking op te heffen.

Kunnen jullie me een vingerwijzing geven?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank

Dukkel
 
Laatst bewerkt:
wel als administrator ingelogd?
 
Repelsteeltje?

'Ik krijg een melding:' ... wat moet hier dan staan?
 
Hallo mensen
Ik heb problemen met de foutmelding te reproduceren.
Maar misschien kun je dit lezen?

Hieronder dus de foutmelding!!! Hoe krijg ik die blokkering weg?



5e9c6c4798b83-IMG_20200419_170857_4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Probeer de voordeur. Typ cmd in het zoekvenster > Rechts > Als administrator uitvoeren > Achter de prompt typen Diskmgmt.msc
 
Probeer de voordeur. Typ cmd in het zoekvenster > Rechts > Als administrator uitvoeren > Achter de prompt typen Diskmgmt.msc

In bericht #8 staat al dat Diskmgmt.msc ook niet te openen is. Het zelfde laken en pak, eveneens dus afgeschermd
 
Ik vraag me af of je een nieuw (extra) administrator account kunt aanmaken. En dan kijken of die bestanden dan te benaderen zijn.
 
In bericht #8 staat al dat Diskmgmt.msc ook niet te openen is.
Dat is duidelijk. Heb je uitgevoerd wat in post 9 staat? Ja of nee?
 
Hallo Senso

Natuurlijk heb ik het geprobeerd om Diskmgmt.msc uit te voeren als Administrator

Dan krijg ik eveneens de foutmelding van post#6

Dus ook Diskmgmt.msc is ook afgeschermd
 
Hallo Dukkel,
Het gaat er vaak niet om of je een opdracht hebt uitgevoerd maar de wijze waarop. Kijk je kunt een opdracht uitvoeren met > Run met administrator rechten maar ook rechtstreeks in de opdrachtprompt met administrator rechten.

Maar goed, hopelijk lukt het met de link van Maestro12 en anders zal het mogelijk wel weer een kwestie van machtigingen zijn.

Misschien nog een overbodige tip. Als je een snelkoppeling naar een exe-bestand hebt Doel: c:\Windows\System32\cmd.exe dan kun je onder Eigenschappen > Geavanceerd aanvinken dat die als administrator moet worden uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
@Dukkel De melding die jij laat zien in bericht #6, wordt hier besproken: https://www.pc-tips.info/tips/deze-app-is-voor-uw-veiligheid-geblokkeerd/

Schakel Windows Defender SmartScreen eens uit en kijk of je dan wel Schijfbeheer kunt openen.
Let op: in dat artikel staat een kleine typfout. Er staat:
Als u SmartScreen wilt uitschakelen, gaat u naar zoeken en typt u “App en browserbeheer” en klikt u op het resultaat “App en browserbeheer” om het te openen.

Dat moet zijn: Als u SmartScreen wilt uitschakelen, gaat u naar zoeken en typt u “App- en browserbeheer” en klikt u op het resultaat “App- en browserbeheer” om het te openen.
(Zonder dat koppelteken kom je niet bij App- en browserbeheer.)

Bij mij staat Apps en bestanden controleren ingesteld op Waarschuwen; bij jou misschien op Blokkeren?

5e9d6f3d11c8f-Ashampoo_Snap_2020.04.20_11h43m28s_001_Windows-beveiliging.png
 
Hallo Porrelaar

Zie hieronder Die mogelijkheid om SmartScreen uit te zetten is ook afgeschermd.

2020-04-20.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan