Schijfbeheer problemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hoi iedereen fijne kerstdagen toegewenst. Maar toch even tussen de kerst bedrijven door vast een vraag geplaatst. Je weet het maar nooit!

Ik wilde een externe harde schijf formatteren en partitioneren. Schijfbeheer van mijn computer start gewoon op en geeft alle schijven weer in de bovenste alinea. Daarna zouden dan onderin de schijven schematisch weergegeven moeten worden waarna je er mee aan het werk kan gaan. Maar dat laatste gebeurd niet. Hij wil dan de configuratie gegevens laden maar dat loopt maar door. Omdat hij dan vastloopt ga ik naar taakbeheer alwaar het icoontje van schijfbeheer knippert van blauw naar rood.
Nadat ik in tweede instantie de externe harde schijf heb losgekoppeld (om te kijken wie de dader is) blijkt dit te slaan op mijn gepartitioneerde schijf (C: en D:) De computer werkt overigens perfect.
Na veel vijven en zessen kreeg ik de volgende schermen te zien.
1) Event vieuwer: Er is een fout in een module ontdekt waardoor deze module wordt verwijderd. Na dit te bevestigen schiet het niet veel op.

2) Uitzonderingsfout in beheerde code module

3) onvoldoende quotum beschikbaar om deze opdracht uit te voeren.

Wat kan hier aan de hand zijn? Gr. Dump.
Het betreft hier Windows 7 en alle backups zijn gemaakt dus ik lig er niet echt wakker van. Alles is veilig gesteld.

Wat zie je in schijfbeheer als je zonder die externe disk aangekoppeld naar schijfbeheer kijkt?
Als alles er dan normaal uitziet, hang die externe disk dan eens aan de machine en ga niet naar schijfbeheer, maar klik op 'deze computer' en vervolgens een rechtse klik op de externe disk. Kies dan voor formatteren. Start schijfbeheer daarna op. Wat zie je nu?

Indien schijfbeheer een harde schijf niet kan vinden dan is er een probleem met de schijf zelf. Schijfbeheer kan namelijk partities aanmaken en formatteren.

Maar indien zonder externe hardeschijf alles prima werkt, en met externe harde schijf niet, dan lijkt het op een hardwarefout.

Kan je nog de externe harde schijf even aan een ander computer controleren?

gast0225.
Als ik de externe harde schijf niet aangesloten heb dan zie ik wel dat ik een C: en D: schijf heb boven ik dat veld. Maar ik krijg geen schematisch overzicht van de schijf daar onder te zien. Verder zoals boven omschreven. Hij blijft hangen bij het laden van de configuratie gegevens. Nu is de visite weg en morgen zal ik de schijf gewoon is

Lutz.
Omdat ik dit soort zaken wel vaker doe dacht ik eerst dat het de externe harde schijf moest zijn die dit deed. Maar losgekoppeld bleef het zich voor doen. Oftewel. Het lijkt er op dat schijfbeheer zijn werk niet wil afmaken. Morgen kijk ik wel verder.
Ik laat nog van me horen. Bedankt voor jullie antwoorden.
Gr. Dump.

@dump Hoe geod is je Windows installatie? Wanneer heb je voor het laatst een virus scanner laten lopen?

Hoi Lutz.
De installatie zit er nu 1 1/2 maand op en schijfbeheer is inmiddels al verscheidene malen gebruikt. Momenteel ben ik alles aan het omzetten en aan het nakijken. Externe harde schijven aan het opschonen/vergelijken/weggooien etc. Dit ook i.v.m. de einddatum van w xp. Dus grote schoonmaak. Ik overweeg zelfs om even een nieuwe w 7 installatie te doen. Mogelijk gaat dit sneller dan het probleem op te lossen. Ik zal wel nog is even de virusscanner laten lopen maar ik verwacht daar eerlijke gezegd niet veel van. Maar ja, niet geprobeerd .......
Je hoort nog wel van mij.

Hoi allen.
Ik heb eerst nog even Aomei Partition assistant geprobeerd en die doet nergens moeilijk over. Gelijk maar 4 schijven tegelijkertijd groter en kleiner gemaakt zonder enig probleem. Ik neem nu aan dat het probleem in een beschadigd windows 7 bestand zit. Anders kan ik het niet uitleggen. Ik ga nu eerst even een algehele backup maken en dan is kijken wat ik dan kan gaan doen.
Suggeties? Ik houd me aanbevolen.
Gr. Dump.

Laatst bewerkt door een moderator:
Algemene suggestie : gebruik zo min mogelijk externe software om Windows te beheren.
Ik behoor tot de 'club' Nederlanders die is opgegroeid met de MSX2 van Philips (zelfde tijdperk als de Atari's) en dientengevolge heb ik álles van Microsoft meegemaakt en natuurlijk heb ook ik mij een slag in de rondte geëxperimenteerd. Mijn ervaring daarmee is hoe meer en gevanceerder tools je gebruikt om door Windows beheerde schijven te ordenen / reguleren, hoe groter de theoretische kans op korte, middellange of lange termijnproblemen.
Ik adviseer mensen dan ook altijd om gewoon bij aanschaf van een pc voldoende hdd capaciteit in te kopen, dan wel , later een hdd bij te plaatsen en gewoon netjes door schijfbeheer van MS de schijf in partities in te delen. Dat heeft m.i. verreweg de voorkeur boven allerlei 'tooltjes'.

Daar heb je wel een punt, gast0225.
Maar ik zie er niet tegen op om even een nieuwe installatie te doen. Dit kan bij mij altijd wel daar ik zo min mogelijk op mijn kast bewaar. Of beter gezegd. Ik bewaar alleen documenten en andere zaken als films, foto's etc. Die sla ik extern op en dan ook nog met een backup. Een harde schijf van 100 gig zou voor mij meer dan voldoende zijn. Het is net als thuis. Hoe meer kastruimte hoe meer je bewaart.Hahaha.
Neemt niet weg dat ik problemen graag probeer op te lossen omdat je er dan weer van leert. Door mijn manier van opslaan kan ik gewoon van alles uitproberen. Kan niet veel kwaad. Maar het liefst is het me dat alles het blijft doen. Dat scheelt een hoop "onderzoeks" tijd. Noem het maar een hobby!
Gr. Dump.
P.s. Mijn tweede kast heeft linux. Die doet veelal minder moeilijk. Al is geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Om weer terug te gaan naar het probleem van een extern schijf: kan je deze handelingen op een ander systeem uitvoeren?

@dump: nog makkelijker, maar ook duurder is het merk met de appel in het logo.

Hoi Lutz.
Aomei heeft ook de Externe harde schijf (via de usb) herkent en aangepast naar mijn wensen. Iets wat mijn kast dus niet kon met windows. Moet toch een foutje zijn in het systeem.
Gr. Dump.
P.s. Off topic maar, ja, het is nog kerstavond. Wat betreft die appel.
Mocht ik ooit een appeltje voor de dorst over hebben dan zou dat een optie kunnen zijn.
Bij linux is alles gratis. Dat houd ik langer vol.

@zoon lief heeft een macbook voor zijn opleiding nodig. Zelf werk ik al sinds 2006 wet Windows en Linux. Maar dat macbook is toch nog makkelijker in gebruik. Je moet natuurlijk eerst leren met 2 fingers te scrollen, maar het is stukken eenvoudiger. Ach ja, ik ben begonnen met DOS2.11 heel lang geleden...

Het wordt een beetje off topic. Maar als laatste dan nog even. Ik heb geen ervaring met een mac book anders dan dat ik het heb gezien.
Komt mischien ooit nog. Vooralsnog eerst de goedkopere versies. Prettige avond nog verder. Bedankt voor de aanwijzingen. Gr. Dump.

Door de externe schijf aan een linux kast te koppelen is hij alsnog gepartitioneerd. Of mijn windows installatie beschadigd is is niet zeker.
Alles werkt goed. Van alles is een backup gemaakt dus ik zie wel. Indien het problemen gaat geven doe ik even een nieuwe installatie.
Gr. Dump.

Linux partitioneert niet uit zich zelf een harde schijf, ervoor moet je eerst je beheerders account intikken. Ik denk je kan het beste met schijfbeheer alle partities op de externe schijf verwijderen, en vervolgens een grote partitie aanmaken. Dat moet Windows kunnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal duidelijker zijn. Ik heb hem met Gparted naar een ntfs schijf kunnen partitioneren.
Aan de linux kast gehangen en de gparted schijf in de dvd rom gedaan.
Alles doet het nu. En overigens bedankt voor de reacties.
Gr. Dump.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan