Schijfbelasting 100 procent

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Lenovo laptop alhier was zo langzaamaan traag geworden. Heb inmiddels Windows 11 erop gezet in de hoop dat het wat vlotter zou gaan. Maar pak hem beet de eerste 10 minuten heb ik schijfbelasting van 100 procent. Systeem is een I3 met 4 Gb geheugen. Ik weet das niet veel maar heb toch echt wel gelijkwaardige systemen sneller zien draaien. In geavanceerde instellingen alles gezet op beste prestaties. Wisselbestand vastgezet tussen 8 en 16 gb. En in opstarten vanalles uitgezet. Hd getest. Smart ok. Wel reguliere Hdd. Iemand die nog iets kan bedenken om iets van snelheid bij te boeken.

i3 en 4gb. Ik vermoed dat er dan ook nog een traditionele HDD met 5400 toeren in zit. Enige oplossing is die te vervangen door een SSD. Al het andere is gerommel in de marge en levert geen significante verbetering.

8GB RAM wordt aanbevolen.

Ga eerst de tips van srpchulp proberen , er staan er nog bij die ik nog niet gedaan heb.
En inderdaad zoals ik al eerder schreef zit er een reguliere HDD in. Vriendendienst dus vandaar, ik zelf heb op laptop 16 gb geheugen met een ssd.
Maar toch blijf ik zeggen: ik heb systemen zoals deze toch echt beter zien presteren met zelfde type config. Lukt het niet dan ga ik als het kan een SSD proberen inbouwen. Heb er hier nog 3 liggen slechts 120 gb, maar alleen om te proberen en als dat echt heel veel scheelt kunnen we alsnog een nieuwe ssd laten komen. Voor nu bedankt voor het meedenken.

Zou nog even een sfc /scannow uitvoeren.

Terug
Bovenaan Onderaan