Schijfbeveiliging van USB stick kan niet verwijderd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb een USB-stick en daarvan lukt het niet de schijfbeveiliging te ontgrendelen.
Ik heb het volgende reeds geprobeerd: HKEY_LOCALE_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies en daarna de Waardegegevens op 0 gezet.
En vervolgens opnieuw opgestart.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar oorspronkelijk stond op die stick GPARTED een schijf bewerkingstool.
Maar nu lukt het niet meer om die USB stick te formatteren.

Wie weet raad?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Heb je er ook al met Schijfbeheer naar gekeken?
Als je daar ook niks mee kan probeer dan met deze de partitie te verwijderen, nieuwe partitie maken en formatteren:

Daarnaast zou die stick ook gewoon defect kunnen zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Nu is de PC die USB stick aan het scannen, en hij heeft al veel RAW files gevonden (al bijna 70%)
Maar ik zie nog niet de mogelijkheid om al die RAW files te vernietigen
Wat zijn de mogelijkheden als de PC hiermee klaar is ?

Hallo Heren
Ik weet niet precies wat verder de mogelijkheden zijn. Want het lukt niet die partitie te verwijderen.
Misschien kunt U wijs worden uit de Afbeelding Zie Schijf 4 : (Alleen lezen)

Alleen Lezen partitie 2023-11-01 161453.png

Lees dit eens:

Ook met de SD Card formatter negatief resultaat

SD formatter 2023-11-01 170500.png

Ik heb denk ik alles wel geprobeerd, en ga nu aan de klikko denken.
Of er moet nog informatie binnenkomen

Lees dit eens:
Ook hierbij geen succes. USB is en blijft write-protected

Het RAW ‘format’ dat je in je plaatje in bericht #5 laat zien betekent dat de schijf geen herkenbaar format heeft (geen FAT of NTSF om maar wat te noemen). Daarmee kun je de schijf niet meer lezen. het betekent dus niet dat er RAW foto’s op staan. Ik had hetzelfde met een (iets grotere ;)) harde interne schijf. Gelukkig kon ik hem nadat de pc een paar keer was herstart weer zien als NTSF (en lezen) en uiteindelijk met Chkdsk weer bruikbaar maken. Dat herstellen duurde overigens 13 dagen… Als er geen belangrijke data op de schijf staat, zou ik hem wegpleuren.

Het is juist Gparted dat op deze USB stick staat.
Dus ik heb Gparted niet meer tot m'n beschikking. Heb jij misschien nog een kopieetje voor me, dan wil ik dát als laatste proberen.

Ik heb wel met DataRecovery de bestanden die op de Stick stonden kunnen ophalen en Saven.
Schijfbeheer gaf me helemaal geen mogelijkheid om iets met USB G: te manupuleren

En ook met MiniTool Partion Wizard de schijfbeveiliging er op zetten, maar de schijfbeveiliging er af halen lukt niet

Helaas, Gparted bracht ook geen uitkomst.
De Klikko komt steeds nader...........

Er zit toch niet heel toevallig een klein schuifje op de USB stick. Dit schuifje is voor write-protect

Nee, het is zo'n zwarte sandisk 32GB, en daar zit absoluut geen schuif knopje op

Heb nu weer gedaan
List disk
select disk 4
attrib disk
attributes disk clear readonly

Maar na deze bewerkingen bleef de USB "beveiligd", dus onbruikbaar

Dus, in de Klikko

Is er nog een vorm van garantie ?

Nee, jammer genoeg niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug