Schijfconfugiratieprobleem. XP wil niet instaleren, Ubuntu wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenavond,

Ik had linux ubuntu geinstaleerd, maar wou toch nog een xp erop voor games. Ik heb toen linux verwijderd (anders was het beetje veel werk geweest), en toen een gehele format met xp cd. Geformateerd naar ntfs, maar na het bestanden kopieren startte de computer opnieuw op en kreeg ik de volgende fout:
Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconugiratieprobleem.
Nou, deze fout had ik al een keer eerder gehad, en heb dus fixmbr, fixboot, chkdsk /p, /r, allemaal geprobeerd, maar niks werkte. Toen geprobeerd ubuntu erop te zetten, dit ging weer wel, oftwel harde schijf niet kapot..
Toen weer xp geprobeerd, en weer hetzelfde verhaal, maar weer niks werkte.
Ik denk dat mijn MBR, master boot record, totaal verknald is. Anders misshcien iets met de boot instellingen, maar windows zelf kan er niet uitkomen. Het gekke is wel dat linux wil instaleren en goed werken, misschien kan ik vanuit hier iets doen?
Heeft iemand een oplossing, want ik kom er niet meer uit!
Zie mijn systeem voor meer info.

Alvast bedankt,

Welk service pack heeft de Xp cd die je gebruikt?

Voor SP1 was er een probleem met Xp en schijven groter dan 128 GB.

Met SP2 hadden sommige bios'en problemen, die moesten eerst geupdate / geflashed worden.

Probeer je het in de volgorde Xp > partities aanpassen > Linux of partities maken > Xp > Linux?

Dat laatste zou met bv. GParted moeten kunnen (zelf ooit met dos gedaan). :)

Vr.Gr. Egel.

sp2.
En ik heb alles geprobeerd, maar iig kan ik windows op geen manier instaleren..
Gparted heb ik hier op een bootable disk die werkt, maar wat moet ik ermee doen dan? want ik ben op een forum gekomen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1272248

waar een ongeveer vergelijkbaar probleem stond, en daar werd gparted ook gebruikt. Volgens hen moest je met gparted een gehele format doen en de mbr herstellen.. enig idee hoe?

http://gparted-livecd.tuxfamily.org/larry/livecd/livecd.htm
hier staat dat ie op ee gegeven moment de graphical mode moet starten, maar bij mij blijft die staan bij de command prompt:S

bedankt voor snelle reactie:)

Laatst bewerkt:
Gehele probleem opgelost met gparted, het lag aan de flags van de partities;)
mvg
vincent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan